Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettutmaningar
Läst 1653 ggr
Alexworld
0

Författarskap

Hej!

Jag har nu skrivit i snart fyra år fast jag bara är 15. Jag har kunnat påbörja flera berättelser men jag har bara skrivit klart 3 styckern av 40 berättelser i ungefärligt  värde, och jag kan bara skriva ungefär till sidan 20-25 sedan slutar jag fast jag har en jättebra idé kan jag inte få fram orden. Jag har börjat läsa igen och det har hjälpt till att utveckla mitt ordförråd stort tycker jag.,

Men har ni några andra tips för att kunna skriva?

Tack i förhand.

Mantissa
0

Läsa och skriva mycket tror jag är viktigast.
Sen det där med att lära sig att färdigställa sina berättelser, där är jag kanske fel person att fråga.
Träna på det genom att sätta deadlines för din berättelse. Den ska vara klar vid ett visst datum oavsett om du får med allt du vill ha sagt, det du inte hinner kan du plocka in i efterhand.
Sänk även kraven som du har på dig själv och ditt berättande. Allting måste inte vara superbra hela tiden. Igen: det går alltid att gå tillbaka i efterhand och fixa sånt som du inte blev nöjd med. Men vänta med finskrivningen tills berättelsen är klar. Då låser du dig inte lika lätt.
Fastnar du så tvinga dig själv att skriva. Kommer du inte på något på den berättelsen du arbetar med så börja på ett kortare projekt bara för att hålla igång flödet och kreativiteten. Kanske öppnar detta sidospår upp för spännande ideer för ursprungsberättelsen.
Tillåt dig själv att träna. Bestäm dig för att ett objekt bara är till för att förbättra din teknik och lova dig själv att aldrig visa det för andra för att få det bedömt.

Det var lite tips jag kom på. Men som sagt, jag har själv samma problem ibland. men inget blir bättre av att helt lägga ner "pennan".

Alexworld
0

Hej

Tack för tipsen! Jag kom ihåg nu vad ordet hette: Skrivarkramp. Jag har mycket skrivarkramp nuförtiden. Det var därfrör jag skrev detta inlägg för att få hjälp men som sagt, tack för tipsen.