En kort inledning
Hej det här är mitt första inlägg här på sidan, vill gärna att ni kommenterar:)
Ja, det här är en kort inledning till en bok. Som jag skriver på.
Min gud!. Vad hade jag gjort? I ett enda litet snäpp med fingrarna, hade jag förstört mig. Krossat mig, under den kolossala tyngd mitt samvete tryckte ner mig med. Jag hade aldrig velat ta del av någon annans liv. Aldrig bara mitt eget lilla liv. Varför hade jag då i herrans namn, spillt blod. Jag hade tömt mig för ett ynkligt barn. Ett förbannat barn. Med ett samvete så tungt, att till och med döds guden hade mottat bort den från underjorden.Och nu lever ungen, den förbannade parasiten. Och även jag… Fast man kan inte kalla mig levande. För om jag verkligen skulle vara det skulle jag vara Fri!. Inte en marijonett i ett avskums händer. Tvi. Mitt spott är fortfarande färgat av blod. Det pumpas runt i mig fortfarande, fast dess kraft har sluttat verka för mig…

Kommentarer? :)
Någon, snälla?

Puttar:)

svårt att bilda sig en uppfattning om en hel bok från ett kort stycke. Men det är välskrivet.
spontana reaktionen när jag läste det var "men gör en abort då" men det kanske inte fanns möjlighet
spontant sett så tänder inte jag på språket, utan på om handlingen är intressant och väcker tankar.
Men en sak som ökar lusten att läsa vidare är om det är något som tyder på att man kommer vidare och får veta mer om man läser mer…
En felstavning är okej, men när det dyker upp fler fel så minskar läslusten. Det finns rättstavningsprogram på alla datorer.

Tackar så mycket för era kommentarer:)
Angående "Men gör en abort då" , Det är en Fantasy bok, och meningen är inte att det är en mor som ger liv åt sitt barn. Utan en ung flicka som skänker sitt blod, hon är en Halving, vilket innebär att hennes far var en människa medan hennes mor var en Uråldrig vampyr:)
Men jag förstår att det kan vara svårt att se det efter en sådan kort inledning.
Ska se över det där med rättstavningsprogram, jag förlorade mitt när jag återställde min dator -.-, Den krånglar så mycket.
/Hieronymus