Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettutmaningar
Läst 1456 ggr
bummsan
0

kokbok

Jag skulle vilja skriva en kokbok om ämnet få kolhydrater el noll.

Eftersom min dotter äter av den kosten så prövar man en del.

Hur skulle detta gå tror ni?

Hur bär man sig åt?

Billigt o givande ska det vara.

Mantissa
0

Du får förhoppningsvis ett bättre svar än mitt, men då ingen hittils tagit sig tid så slänger jag in ett svar först.
Jag är totalt blåbär då det gäller kokböcker och matkultur. Jag kan bara tipsa dig att ställa samma fråga i fler forum för att få bredare eller mer detaljerade svar då det gäller kost- och receptbiten.

Mina förslag skulle vara kolhydrater.ifokus, matlust.ifokus, kost.ifokus eller kanske viktminskning.ifokus.

Förhoppningsvis kan nån av människorna där hjälpa dig då de säkert har bättre koll på vad som funkar och vad som har blivit gjort tidigare.

När det gäller det praktiska så antar jag att det fungerar lika med att få en matbok publicerad som något skönlitterärt eller faktabaserat. skriv din bok så komplett som möjligt, Be alla du känner som du tror har bra omdömme i ämnet och kan vara opartiska att ge dig konstruktiv kritik. leta upp Förlag som du vet gett ut liknande böcker och skicka in manuskriptet till dem tillsamman med ett kortare brev där du förklarar t.ex målgruppen mm.

Jag orkar inte leta nu men jag vet att det finns andra trådar som tar upp processen att (förhoppningsvis) bli publicerad.
När det gäller det praktiska skrivandet så kan jag inte hjälpa dig. Jag vet inte vad som säljer eller funkar i en kokbok, men jag kan tänka mig att bara recept kan vara lite torftigt. Har du talang för det bör du beskriva rätterna på att sätt som lockar läsaren att prova dem.

Lycka till!