Novellblogg!
Bu har jag äntligen startat en alldeles egen novellblogg! Där ska jag lägga ut mina egna noveller, och kanske Era noveller, om ni vill! Just nu finns inte så mkt där, men förhoppningsvis växer bloggen till sig snart :)

En blogg är ett bra sätt att hålla reda på sina texter, tycker jag. Ingen risk att de försvinner pga stulen eller kraschad dator. Skriver en del dagsvers som kommentarer till diverse olika nyheter och debattartiklar. De brukar jag samla på en blogg, för att hålla reda på dem.
Använd gärna författarcoachen Ann Ljungbergs sida "skrivpuff" om du vill nå ut med din blogg. http://skrivpuff.blogspot.com/
Ann lägger upp ett ord per dag, som man skriver om i sin egen blogg. När man är klar med sin egen blogg så lägger man in en länk till den som kommentar på "skrivpuff-sidan". De som besöker sidan kan sedan gå in på din blogg och kommentera. Ett tips om man vill bli kommenterad är att kommentera andra skribenter, "kommenterar du mig så kommenterar jag dig".
En del "skrivpuffare" har skapat återkommande karaktärer som dyker upp med jämna mellanrum, andra skriver Dikter, en del skriver noveller och korta historier. Ibland delas dessa upp över flera dagar.
Meningen med skrivpuff är att man ska få ett ord att fundera över så man kan komma igång med dagens skrivande, men ibland förekommer det, åtminstone bland återkommande skrivpuffare, att man använder sig av något man skrivit tidigare och lägger in för att få feedback på. Underförstått, har du en text liggande som passar in på dagens ord så lägg in den.
Jag brukar skrivpuffa nästan dagligen. Pia Karlsson heter jag på den sidan. Det brukar ofta bli någon "dagens dikt". Jag skriver också på en historia om en tonårsflicka som heter Moa och har rymt hemifrån. Den skrivs helt med utgångspunkt från skrivpuffsorden, så den blir inte kronologisk. Jag har grundhistorien klar och personerna som jag skriver om, men vad som händer och i vilken ordning det skrivs påverkas av skrivpufforden.

# 1 tack för tipset, det var en kul sida detdär! Jag kommer nog att titta in dit och kanske skriva en rad eller två, bara jag har tid :)