Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 1586 ggr
Nocci
0

Kort historia...

För de första skulle jag vilja veta vad de heter….sånna hära korta historier, lite dikt historier. Jag kommer inte i håg de :/

Jag e ny här men älskar att skriva/läsa, jag har skrivit många små Dikter (tyvärr inga glada dikter) men typ ingen har läst dom förutom jag. Jag skulle vilja testa en av dom på er nu och jag skulle bli jätte glad om ni svarade. Even om de e kritik.

--------

Jag hör hårda bestämda knackningar. Jag ryser och ser hur hantaget åker upp och ner, sen börjar handtaget rycka och sparkar hörs på dörren. Rädslan kommer krypande tillbaka och jag känner mig inte lika säker längre, lika lugn.

Jag hör hur han skriker utan för dörren och jag försöker hålla tillbaks tårarna. Tänk ifall han får upp dörren, tänk ifall han kommer in… Jag blundar och hoppas att han försviner att knackningarna avtar, men jag vet redan att det inte kommer hända. Enny ett skrik hörs, han skriker mitt namn, han skriker av vrede. Det finns ingen väg ut, bara en bort, bort från allt. Nu kan jag inte hålla tillbaka tårarna längre.

Jag hör sedan hur han sakta slutar knacka och sparka på dörren, hur han med tunga steg går iväg. Jag andas ut, är det över? Gav han upp? Jag önskar verkligen att svaret var ''ja'' på dom frågorna eller att jag åtminstone kunde tro de, men jag känner honom för bra för de, alldeles för bra för det.

Jag Hör hur han letar i en låda, jag hör hur det skramlar, sedan hör jag ett skratt, ett skratt som får mig att rysa och gråta eny mer. Han går sen med snabba steg tillbaka till dörren sen hör jag hanns iskalla mörka röst säga.
''3 sekunder tills allt är över''. jag ser hur nycken trillar ut ur nyckelhålet och ner på golvet.
''2 sekunder tills allt är över'' Jag hör hur han sakta vrider om nyckeln.
''1 sekund tills allt är över'' Jag ser hur handtaget åker ner. Jag borde gjort något men jag kunde inte, jag bara stod där… och väntade på slutet. Jag ser nu hanns äckliga ansikte, jag ser hanns bruna elaka ögon, jag ser hur hanns hånfulla leende ändras, Jag ser hur han lyfter kniven som han har i sin hand, jag hör mitt eget skrik. Jag ser inget längre. Allt är svart, allt är slut…

(C)

------------------

jag vet att jag inte e den bästa på att skriva…eller stava men komentera och bäretta gärna vad ni tycker :P

Beea
0

Helt okej tycker jag, en riktig rysare! :-)

Nocci
0

#1 Tack, kan du kanske ge mig något tips för att den ska bli bättre?

parsley
0

Testa att skriva i tredje person istället för jag-form. Byt ut jag mot hon. Många tycker det är lättare att identifiera sig med hon-han berättelser än berättelser i jag-form. I den här historien har han dödar "jag", som berättar sin historia från andra sidan. Skriver du hon-han så kan mördaren vara på jakt efter mig nästa gång, eller någon i "jags" närhet.

Många yngre personer föredrar att skriva i jag-form men försök att skriva om hon-han i tredje person istället.

Nocci
0

#3 okej, tack så jättemycket :)
något mer tips?