Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: novell-roman
Läst 1611 ggr
snurro89
0

En blick in i framtiden

Dem hade det nog ganska trevligt utan alla hypermorderna, finesser i sitt hem det tyckte iallafall, Emelie, Men så fort någon av grannarna kom, över och dem hade fikat, så berättade emelie att hon skulle diska, då såg hon direkt på deras ansikten, att dem tyckte det var konstigt "Varför sätter du inte bara på diskningsknappen?" det är ju lätt som en plätt, sedan är disken klar på en sekund, och du kan sitta här och vara social. Emelie, rodnande lätt, och berättade att hon avstod, från hypermorderna finesser, Jaha svarade grannarna, men man såg att dem, inte gillade det Emelie nyss berättat för dem. Sedan fortsatte dem snacka, Har du inte ens "antisårpiller"`? det kan faktiskt, rädda livet av självmordsbenägna… Ja visst det kan ge riktigt dåliga biverkningar då dem inte fått Struktur, på pillret ännu men, det är bra för småbarn, som ramlar jämt. Emelie, tittade storögt, på sina grannar som om att hon var från en annan tid, Nej jag har kvar gammla plåster i min förbandslåda berättade emelie, och log vänligt. Vi måste tyvärr bege oss av, jag är ledsen emelie, Min svävande, 209 bil klickar där ute. jag har nog någon som, vill möta mig eller liknande. dem andra, sa att dem lika gärna kunde gå dem också, Ett litet barn stannade, och drog i Emelies, tröja "Jag vet hur det känns, jag minns tiden, när jag var bebis då det inte var så här överdrivet allting, allt e knappar o piller" Och sedan, drog en metallklo, i barnets tröja, det var mamman som satt i bilen o tryckt på en knapp. Sedan far dem iväg högt upp i luften, men emelie, hörde ändå den skrikande rösten, på mamman, hon var nog riktigt upprörd…

(Sagan är inte klar men dela bara med, en liten bit av den ^^)

Beea
0

Låter lovande tycker jag! Alltid kul att läsa berättelser om framtiden :)

[Macho]
0

Lite många komman altså sånna här tecken , för min smak. annars bra.

bea28
0

jag tycker att historien var bra :) något som du ska tänka på är att dela upp texten mer med nya stycken och radbyte. Utan det blir texten jobbig och svår att läsa… En annan sak att tänka på är att dem och de inte är samma sak.. Fanns på flera ställen i texten där det stod dem, fast det borde varit de.

Nej men som sagt, jättebra historia, man fastnar. Vill läsa en fortsättning!

snurro89
0

tack så himla mycket, drömmer om att bli författare en dag, vet att jag har en del "svårigheter" med att stava men asså om jag anstränger mig mer så har jag inte ens det, så igentligen e det bara att jag är lat antar jag, Men orkar inte skriva en fortsättning på berättelsen, men tänker i allafall skriva en ny längre novell snart, till framtiden planerar jag att skriva en bok…

parsley
0

Tankarna i texten är spännande och intressanta, men du behöver struktera upp texten med styckeindelning, komma och punkt.