Sago hjälp.
Behöver lite hjälp för att jag har helt tappat fantasin för tillfället.
Vi håller på med sagor i skolan och jag har valt att göra en medeltidssaga då jag själv håller på med lajv.
Behöver en forsättning på denna text, någon som bara kan hjälpa med lite idéer?
(vill ej ha kritik då detta bara är ett utkast)
_Morgonen började närma sig och Trinity hade inte fått sig en enda blund under hela natten.
Hon hade fått sitta vakt vid byns kant hela natten. Och när hon väl hade blivit utbytt av Gardets kapten så var hon inte ett dugg trött.
Hon gick med lunkande steg mot Lyktans Värdshus. Hon hade exakt tre koppar på sig som skulle räcka till en skål gröt och gårdagens mjöd.
- Godmorgon Trinity, sovit gott i natt?, frågade värdshus ägaren Grimbjörn.
- Nja, jag fick i uppdrag av baronessan att sitta vakt för trollen i natt, så mycket sömn har jag inte fått, svarade hon tillbaka till den storväxta mannen.
_Grimbjörn gnuggade sig i skägget och gav Trinity en medlidsam blick.
- Ja, vad måste man inte göra för våran by. Det är bra att någon ställer upp för byn. Dom där krigströtta männen från Gardet gör ju knappt någon nytta. De är bara en bunt slashasar, svarade Grimbjörn.
- Dom sköter i alla fall sitt jobb. Trollen har ju inte vågat närma sig nu när Gardet har samlats igen. Men du ska se att det dröjer nog inte långt innan trollen kommer igen. Nä du Grimbjörn, kan man få sig en tallrik gröt och ett glas mjöd?
- Ja, visst, svarade Grimbjörn när han lunkade bort mot värdshusets kök.
Trinity var en riktig krigare. Hon hade lämnat sina föräldrar för att söka sig äventyr. Hon hade vandrat från stad till stad innan hon kom till Stendal. Väl i Stendal hade hon valt att stanna och söka jobb. Stadens baronessa hade genast satt hennes kunskaper på prov genom att anordna en duell mellan Stendals bästa krigare och Trinity. Duellen hade inte varit en så stor kamp för Trinity, för stadens bästa krigare hade knappt haft någon chans. Baronessan utsåg Trinity till hederskrigare och beskyddare över byn. Åren hade gått och Trinity var fortfarande kvar i den gamla byn. Hon var mycket populär bland byborna och även de äldre hade börjat acceptera henne. _När hon hade ätit av den ny lagade gröten och betalat för maten så gick hon till stadens smed. Han hade nämligen lovat henne att han skulle slipa hennes tvåhandssvärd. Väl inne i det förruttnade huset stod smeden Enhand och slipade det största svärd hon någonsin sett.
- Tjena Enhand, du det där var inget litet svärd. Ska du upp i bergen och skörda lite troll?
_- Haha, nejdu Trinity, det här svärdet…………

Vill du försöka komma vidare på egen hand så sätt dig och spåna. Skriv vad som faller dig in som har med din saga och personerna i den att göra. Det gör ingenting om det du skriver blir helkonstigt och det är helt OK att börja t ex
Suck, jag sitter här och ska skriva en saga till skolan. Fy vad jobbigt. Jag kan inte komma på nåt, bla, bla, bla. Har du suttit och "slaskskrivit" en stund, så brukar det lossna.
#1, ja, det är ju lättast och skriva själv. Och förmodligen skulle det kännas bättre när jag lämnar in den.
Men skulle verkligen behöva ideer.
Haha, de e jobbigt när man sitter med ett tomt blad och har ett inlämningsdatum som bara kommer närmare och närmare.. :)
Men de är bara att jobba på :)
Lycka till med din saga, vill gärna läsa den när den är klar ;)