Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1161 ggr
[per50]
0

Att ha en dröm

Min sambo har en dröm att skriva en bok, finns det någon med samma dröm?

Vippelicious
0

Absolut :) Det är nog min största dröm av allt faktiskt!

Medarbetare på fantasy.ifokus

[per50]
0

Vad skulle du skriva om då

[Linsenhejhej]
0

Jag vill också skriva böcker!
När jag är vuxen vill jag bli författare.

[per50]
0

#3 Det tycker jag att du ska satsa på, eftersom intresset finns hos dig.

Honungskaka
0

Min största dröm är att bli svergies yngsta utgivna författare, visserligen är det en näst intill omöjlig dröm, med det är en dröm

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

[Linsenhejhej]
0

#4: Ja, det ska jag satsa på. :)

Druke
0

#5 Go for it! Skrattande Den drömmen tycker jag absolut inte du ska ge upp!

Min sambo drömmer också om att bli en författare. Jag är för feg för att ens våga tänka på saken Skäms

Honungskaka
0

#Tack så mycket, håller på med en liten berättelse som är långt ifrån klar, har kommit typ 25 sidor. Har faktiskt lagt upp den på sidan.

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

parsley
0

4 av 5 drömmer om att skriva en bok.

Jag skulle kunna tänka mig att skriva skönlitterärt, eftersom det är en utmaning för mig, då jag tycker det är svårt. Faktaböcker om ämnen som jag behärskar skulle jag kunna tänka mig att skriva också.

Beea
0

Varför bara låta det vara en dröm? Varför inte göra verklighet av den istället och faktiskt skriva en bok? Just bokskrivandet är ju faktiskt en av de drömmar som inte alls är alltför svår eller orimlig att förverkliga. Och det finns faktiskt inga bra ursäkter till att låta bli, tid kan man ALLTID ta sig om man verkligen vill. JUST DO IT!

parsley
0

http://www.berattarskolan.se/Artikel/tabid/54/articleType/ArticleView/articleId/8/23-minuter-som-gor-dig-till-forfattare.aspx

På berättarskolan finns en del tips om hur man kommer igång och skriver, bl a 23-minutersmetoden. 23 minuter per dag gör en roman per år, beräknat med utgångspunkt från att det tar 23 minuter att skriva en sida. 

http://www.berattarskolan.se/

IAmPolly
0

Klart! :D

// Polly