Rattokens texter
**En ny dag komma **Det var en tidig lördagsmorgon och solen var på väg upp. Fåglarnas kvitter var som en oändlig sång som sjöngs för alla levande varelser. Hus efter hus tänds och folk stiger upp. Solens strålar lyser upp hela granskapet och gör ängarna glittrande när strålarna träffar daggen som kommit under natten. Djura liv nu vakna och en hare över ängen fara. Fler och fler djur kommer fram för att bemöta dagen som komma. Ljud och liv börjar komma. Så barn samt vuxna kommer ut från sina hus.
Vet inte säkert om du är ny här men jag hälsar i alla fall dig välkommen.
Jag har läst dina Dikter och du skriver väldigt fint och djupt.
Lite praktiskt här på Skrivlust är att det är bra om du lägger dina fina Dikter i samma tråd. Ex rattokens texter.
Du kan väl gå in på"FridaYouKnow" Dikt där har jag skrivit lite förklaringar.
Väntar med spänning på fler diktr från dig.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Ändrade din rubrik, så att du kan lägga alla dina texter här under. Din text känns som om den inte slutar där den slutar. De små och stora kommer ur sina hem, och sedan? Djur är de vakna dygnet runt. Vissa sover visserligen, men det låter som om alla vaknar när vi människor vaknar. Fast då går många och lägger sig. Så det du skrivit är fint, men skulle vilja ha in ett slut, något lockande. Tycker om ditt språk. Fint. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

rattoken
Klarna upp
Jag ser ut genom fönstret. Mitt sinne är lika tråkigt som regnet som faller i stora floder. Allt är trist och grått. Solen kommer plötsligt fram fastän det regnar. Mycket snart bryter en vacker och färgrik rengbåge fram på himlen. Det är då du ringer och allt blir perfekt.
La in din andra text här. /Vanessa
Är inte klar med dikten En ny dag komma. Hade ganska brottom när jag började skriva den. Här kommer fortsättningen.
En ny dag komma forts:
Lek och stoj nu höras en och annan fågel också höras. En smäll som högt ljuda skrämma alla som ute vara. Blixt och dunder nu på himlen vara. Men det är ingen fara. Lika snabbt som det komma. Det försvinna med det samma. Djuren som blev rädda lunar ner sig och friden vilar igen. Med skoj och lek tiden rusa fram. snart solen stiga ner och natten den ska börja. Ljudet tysna och månen lysa. Det är snart en ny dag igen. Alla barnen nu sova de vill ju upp imorgon också
Äkta Kärlek
_Dagar komma, Dagar går
Men äkta kärlek återstår
Hat och avund höra till
Även om jag ej vill
Att bli älskad är vad jag önskar
Vill att allt funkar
Nu när mitt hjärta äntligen dunkar
Även än önskan av grönskan
_
Kär:
You are My hart, My brain, My air and My biggest love. Jag tänker på dig. Du finns i mitt hjärta. Du står mig nära och du vet vad jag känner för dig. Varför kan du inte förstå och låta mg komma dig nära? Tänker på dig dag som natt men hur länge kan jag vänta? Fattar du inte att jag inte kan tänka mig ett liv utan dig? Kärleken mellan oss är som en flamma som vilken minut kan slockna och billdas till tjock rök och sen förevigt försvinna
Fåglar:
När himlen sig öppna och regnet falla ner. Fåglar sina vingar breda ut och flyga sin väg. När regnet sluta falla och solen åter komma. Fågler återvända och liv komma åter. Dagar går och snön nu komma. Alla fåglar fara till värmen. En tysnad åter finnas. Men snart är somman kommen och fågelkvitter åter höras.
You:
You are my heart, my brain and the on I love. You are the one that I like and the one that understand. When you are crying i just want to hug you and never let go. The smile that you have make me melt. The way you move, you look like you are dancing in the sunlight. When you speek, your voice have a nice and beautiful sound. When you tuch me a feeling full of happines ruch throth my body. The feeling I have for you will never change and I will always stay beside you.
Förvirrad
Du är min drömm men jag är inte din. Du är mitt allt men för dig är jag inget. Jag står vid din sida och följer varje steg du tar men du märker mig inte. Trots mina känslor för dig står jag ler när du träffar andra. Om jag skulle skrika, kasta saker omkring mig. Skulle du lägga märke till mig då? Skulle du ta mig i dina starka armar och säga åt mig att ta det lugnt eller skulle du bara lämmna mig?

Bra skrivet. Rent generellt bör du kolla stavning, för slarvfel stoppar upp läsningen en nanosekund. Så dubbelkolla gärna det. Annars bra. /Kata
oki, tack för tippset :D

Använd Word eller liknande så ser du när du stavat fel. Så det är ingen ansträngning direkt. Lycka till med skrivandet. /Kata
Läste i en tidning där de hade intervjuat någon rallyförare som är känd för att gasa i kurvorna. De hade frågat vad han tänkte när han ser en kurva och han hade svarat: ser kurvan, jag gasar. Ser kurvan och gasar. Jag ser gud, jag bromsar.
Dimmans häst
Blir allt starkare och tystnar plötsligt upp.
En kuslig stämning strax efter komma.
Vargens ylande då höras och en flock vargar komma fram.
Näs en plötslig dimma komma stannar de upp och stelnar till.
Ett iskallt och ihåligt skri genom luften fara.
Dimman försvinner och där skriet komma där ingen vara.
En obehaglig stämning i luften finnas och illa till mods och osäkra det är vad omgivningen känna.
Djupt inne i skogen hörs ännu en gång ljudet från hovar som sakta där ut.
Dimman kommer igen och ingen kan undkomma den.
Samma skri som innan hörde återkommer och allt blir dödstyst.
Dimman lättar lite så att konkurerna av en häst visas.
Hästen stegrar sig och fäktar med frambenen.
Dess man fångas av vinden och ser ut som en spökhäst i dimmans och skugga och solnedgångens eldröda ljus.
Dimman lättar mer och mer. Tillsammans med dimman hästen försvinna och det sista som hörs är inget alls.
Nattens ljud
Klockan tickar i nattens tysta vrå. Vill stiga upp men kan ej gå. Sekund efter sekund tiden den går. Men hej vad är det grå?
Klockan tolv plötsligt slå. Varför darrar jag så? Vad var det för rassel? Var det min hund Dazzel?
Täcket över huvudet och kudden där på. Ihop jag krypa och mörkret tränga på. Vad ska jag göra då? Plötligt i dörren min bror stå.
En trist gata:
En gata helt öde och utan tecken på liv.
Några trasiga lampor längst vägen finnas.
Inga hus eller affärer där finnas.
Oläsbart klotter på alla väggar.
En svag doft av rutnad mat i luften ligga.
Här vill inte äns de hemlösa bo.
En vacker dag:
En vacker dag jag stiga upp. Snön den faller i tjocka flingor och allt blir vitt och vackert. Man hör en fågel och plötsligt tysnar den och flyger iväg och plötsligt blev det alldeles tyst. Jag lägger mig igen och lyssnar efter ljudPlötsligt hörs röster utanför mitt fönster. Jag ligger kvar i min säng och njuter av varmen och tycker synd om alla som är där ute. Själv tänker jag ligga i sängen mycket länge
(Skrev denna dikten vintern 2001. var då 10år)
Human
_What am i? The answer is only one. I´m not an angel, I´m not a demon. I´m something between these two. I´m something that you call a human. I have love that comes frome the angel. I have hate from the demon. But i am a human and thats is what i always will be.
_
Human
What im i? The answer is only one. I´m not an angel, I´m not a demon. I´m something between these two. I´m something you cal a human. I have love from the angel, I have hate from the demon. But i´m a human and thats how it alweys will be.
I´m not god, I´m not the devil. I´m something mutch cruler. I´m something who kill fore fun and laugh when other are in pain. I can love a person whit al my heart and my felings are only my. I have the control to change the word. becuaes of al my power and al my madnes i become what i´m today. I´m a human and are proud to be one.
Scared:
You broke my heart, You let me down.
Because of what you did I feel nothing at all.
All my feelings of love is locked deep inside my heart.
The only thing i feel is emptynes.
My feelings for you was real, yours wasen´t.
My glance was full of hope.
Now is it only cold and lifeless.
I´m not scared to be alone.
I´m scared to be together whit others.
I´m not scared of the darknes.
I´m scared of the light.
I don´t care about thunder and lightning.
But the sun when it´s shine drives me crazy.
I´m not scared to die.
I´m scared to live.
Frihet:
Mitt liv kanske inte tillhör mig men det gör mina känslor och tankar.
Den frihet jag känner när jag faller är fantastisk.
Känslan och att veta om att det var jag som valde detta får mig att känna mig fri.
Fri från alla kedjor som håller mig fången.
Fri frånensamhet.
Fri som fågeln som flyger högt uppe i himlen.
Förändringen:
När regnet faller är allt slut.
När solen slutar lysa dör känslor ut.
Folk förändras i månens dunkla ljus.
Vissa blir galna andra blir hårda.
Vissa sluter sig och låter ingen komma nära.
Här tillhör jag. Jag skiljer mig från andra när jag igentligen vill både synas och höras.
Jag vill skrika för att få folk att se mig för den jag är.
Låta dem se alla hemligheter jag döljer inom mig.
Kanske verkar jag tuff och säker på mig själv men så är det inte.
Innerst inne är jag precis som de flesta andra.
Jag är rädd och osäker men visar det inte.
Man kan säga att Jag har hamnat fel på livets vägar.