Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 1476 ggr
Corton
0

En liten del

Hej! Jag är helt ny här men inte dirkekt ny i mitt skrivande. Jag är 11 år och har skrivit sen jag var runt 6 år. Jag har skrivit en bok (alltså en som jag har för mig själv) och ville bara visa en liten del utav den. Det här är en del av början och jag vill jättegärna ha kritik och hoppas att ni gillar den.. Isåfall kanske jag lägger ut en fortsättning :)

Jag låg på min säng och fantiserade. Jag fantiserade om frihet, om hur det skulle kännas att komma utanför murarna runt Basic Side. Hur det skulle kännas att gå ner för gatan, med vinden i håret och Basic Side som bränner i ryggen. Som skriker åt mig att vända mig om och vända tillbaka. Mina tankar förvandlas sakta till en dröm, en dröm där jag och William äntligen fyller 18 och har lov att gå ut från Basic Side. Vi gick sakta men tittade oss inte om, alla de andra barnens avundsjuka blickar kändes i ryggen och en klump tjocknade till i halsen på mig. Ett steg till så skulle jag vara där. Där jag alltid hade drömt om att vara, utanför det där jävla barnhemmet som hade stulit min barndom. Jag tog steget. Jag var ute. Jag var fri.

En lång gata sträcktes ut framför mig, många små stigar brädde ut sig från gatan och jag var tvungen att välja en av dom. Jag visste att allt skulle gå åt helvete om jag valde fel. Med William vid min sida fortsatte jag in på en mycket liten gata i hopp om att just den här stigen skulle vara rätt för mig. Rätt för honom jag älskade. Rätt för oss.

IDAWIK
0

Hej Corton.

Jag kan inte tro att du bara är 11 år! I så fall är du rena underbarnet! Förmodligen läser du mycket och tar det till dig. Dina formuleringar är mogna men stavfelen finns där. Kör wordprogrammets stavningshjälp innan du lägger in dina alster. Fortsätt att skriva och lägg in mer!

Corton
0

Ja, tack :) Asså det finns många stavfel därför att jag har igentligen skrivit det där för hand men jag ville få ihop texten snabbt på datorn ;)

IDAWIK
0

Skrattande Jaa, Corton, När man drabbas av "skrivklåda" får man bråttom. Flört

Corton
0

Aah :) Jag heter Jenny förresten och ja jag är 11 år :)

parsley
0

Hej Jenny!

Jag tycker du skriver jättebra för att vara 11 år gammal.

Du börjar din berättelse mitt i, vilket gör den spännande. Huvudpersonen bor på barnhem och det är inte trevligt. Som läsare vill man veta varför "jag" bor på barnhem och vad som hänt där. Läsaren vill veta med om William och varför William och jag är vänner.  Hur kommer rymmningen att gå? Vad kommer att hända? Vart ska de ta vägen? Träffar de snälla människor som hjälper dem eller elaka människor? Kommer barnhemspersonalen att ringa polisen och efterlysa dem?

[Vargnatt-]
0

Väldigt bra skrivet, man vill fortsätta läsa :)

Corton
0

#5 Mm.. tack :) Men det är klart att man vill veta det men kom ihåg att det där bara är en halv sida av cirka 200.. Så ville ju inte berätta allt på direkten ;)

#6 Då ska jag publicera mer, tack :D

parsley
0

Vill veta mer ska ses som ett beröm, man tycket det är intressant och vill veta mer och vill fortsätta att läsa det du skrivit.

Corton
0

#8 Yeah, I know.Glad

IAmPolly
0

Bra :D

Hittade ett litet fel bara:

"Mina tankar förvandlas sakta till en dröm, en dröm där jag och William äntligen fyller 18 och har lov att gå ut från Basic Side."

Det skulle låta bättre om du skrev:

"En dröm där jag och William äntligen fyller 18 och FÅR lov att gå ut från Basic Side."

Alltså så skriver du "får lov", istället för "har lov" :)

// Polly

Corton
0

mm

Midnatta
0

Bra skrivet! Helt otroligt att du skriver så bra som elvaåring, kan knappt tänka mig hur duktg du kommer vara i framtiden!

[Linsenhejhej]
0

Wow! Fantastiskt skrivet för din ålder.
Du blir nog en duktig författare om du vill bli det.

Corton
0

#13 Klart jag vill ;)

Tack för alla fina kommentarer, glömde helt bort att jag sa att jag skulle lägga upp mer så i veckan kommer nog andra delen. Flört