Hjälp någon?
Hej!
Jag är en tjej på 17 år, som alltid älskat att skriva. Jag har en längre tid hållt på med ett skrivprojekt, men jag har alltid slutat och nu kommer jag ingen vart längre!
Jag skulle vara väldigt tacksam om någon villig själ har lust att läsa det jag skriver, hjälpa mig lite med mina idéer (har ett ex antal men vet inte vad jag ska välja!) och ge mig tips för att utveckla skrivandet.
Är du intresserad? PM:a eller maila: anderssonamandah@hotmail.com
Som sagt - skulle vara evigt tacksam!

Vill du försöka få ordning på ditt skrivprojekt på egen hand så testa sk flödesskrivning. Det innebär att du skriver helt förutsättningslöst, utan krav. Skriv ner det som faller dig in. Det gör inget om det du skriver blir helt idiotiskt eller känns väldigt fånigt. Genom att skriva på det här sättet frigör du din egen kreativitet.

Eftersom du efterlyser någon som vill läsa det du skrivit, kanske du glömt att skriva till eller för någon?
Det underlättar mycket att man tänker sig en viss person som man berättar någonting för, medan man skriver. Det blir verkligen något helt annat med upplägget, strukturen, förklaringarna och språket när man gör så. Dessutom blir man angelägen om att komma fram till själva poängen, d v s vad man faktiskt vill ha sagt, förmedla e dyl. Har du provat det?