Tjena, texter av mig...
Hejs svejs! :) Jag kom på att det fanns en sån här sajt igår, och eftersom jag älskar att skriva så ska ni få lite smakprov av mina texter :)
Här är nåt jag kluddade ihop inatt..
(Vet inte om det räknas som poesi dock…)
Den där tjejen
_Vem är den där tjejen?
Hon som flackar med blicken.
Hon som aldrig säger något.
Hon som tycks be om ursäkt för att hon finns.
Finns det liv någonstans, där bakom hennes mörka ögon?
Är hon ens av denna värld?
Hon är som avstängd, okontaktbar.
Det är synd, hon verkar intressant.
Hon har setts börja gråta så snart hon lämnat skolans tunga portar.
Varför gråter hon?
Har hon ingen familj?
Har hon ont?
Varför kan hon inte bara vara glad?
På luncherna försvinner hon, ingen vet vart.
Hon är ofta hemma från skolan.
Trivs hon inte i klassen?
Något fel måste det ju vara.
_Den där tjejen är jag, tänker jag alltid på väg hem från skolan.
Tår efter tår rullar nedför mina kinder.
De tycks aldrig ta slut.
Och här, en till:
De hatar mig.
Blickarna bränner i min rödpiskade rygg. De hatar mig. Blodet rinner i en pulserande rytm nedför mina sargade handleder. Smärtan är för stor för att vara sann. De måste hata mig. Min sönderslagna knäskål gör sig påmind vid varje stapplande steg. Mina brutna fingrar dunkar av smärta vid varje hjärtslag. Hatad. Tre av mina revben är knäckta, vid varje andetag går jag genom ett helvete. Min kropp är förstörd, förbrukad och passé. Ändock är den fysiska smärtan inte på långa vägar lika stor som den psykiska. En fråga upprepas konstant inom mig. Hur kunde de göra så här mot mig?

Jag skulle tagit bort de tre sista raderna i den första dikten. Man lever sig in dikten ändå och behöver inte den förklaringen som ges i dessa rader.
Starka texter, obehagligt innehåll. I den sista dikten så undrar man vilka de är, vad som hänt huvudpersonen.
#2: Jo precis, det tänkte jag också på. Men hade bråttom tillbaka till skolan och skrev bara in det jag hade på papperet :)
Hehe, jag gillar att skriva om mörka och obehagliga saker
Det är allt som kommer ut på pappereret