Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 1086 ggr
Caramelbrownie
0

Dolkens ögon

Snälla komentera!

Den börjar mitt i det är inte det första i hela berätelsens.

…Kvinnans kropp böjde sig i en rörelse som liknade en graciös orm.
I ena stunden såg hon ut att dansa nästa att flyga.
”Välkommen till drömmarnas rike!”
Hennes orm tunga ringlade ut ur hennes mun och jag skriker högt till av den giftiga kyssen.
”Jag har något åt dig…” Hon lutar sig bakåt och tar upp den vackraste dolk jag någonsin sett. Handtaget är smidet så att det ska likna en slingrande orm och bladet är det vackraste jag någonsin sett. Men det jag trollbinds vid är safirerna som värkar ändra färg varje gång ljuset nuddar vid de blanka ytorna…

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

Caramelbrownie
0

Det här är då själva början

”Gemma… Gemma…” De viskande rösten når mina slumrande öron och jag vaknar sakta upp till den ljuva rösten. Jag gäspar ser ser miss Hinnagan stå nerböjd i mot mig med sina små runda glasögon längst ut på nästippen. Hennes gråa hår är stramt bakåt slickat i en hård knut. Hennes ansikte är rött av ilska och hennes läppar darrar av ansträngningen att hålla tillbaka den.

Caramelbrownie
0

Putt?

Vippelicious
0

Jag förstår inte riktigt sammanhanget i det första stycket.

Först ger hon henne en livsfarlig kyss, sedan får hon en dolk? Hon verkar flyga men ändå inte? Det är lite komplicerat faktiskt, även om idén att vara i drömmen är bra, så kanske du får göra den lite mer konkret och hitta felstavningar, felsyftningar osv.

Det andra stycket är bra, kanske lite för mycket jag i en del meningar, och kanske lite för mycket beskrivningar.

Annars är det bra tycker jag :)

Medarbetare på fantasy.ifokus

bea28
0

Första stycket är bra och fantasilfullt, men jag håller med #3, det är lite osammanhängande. Det som inte heller är bra är att tidsformerna byter mellan nutid och dåtid… det förstår helhetsintrycket. Samma sak gillar andra stycket, det går inte ihop med böjningen av verben… OCh så blir det lite motsägelsefullt när rösten först är ljuv tänker man på en snäll mamma eller så… inte en kvinna som är förbannand :P

Ändrar du lite småsaker har du en jättebra berättelse! =D