Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: skrivteknik-tips
Läst 1157 ggr
mickcorea
0

Jag klär av mig naken !!!

Hej jag har problem med gestaltningen. Ett ungt par sitter på en båt från en ö till fastlandet. Jag har använt mycket liknelser. Det är lätt att symboliken och verkligheten förväxlas. Vilken text ger dig den tydligaste bilden av skeendet.

A)  

På tillbakaresan kände han sig trött. Som resterna efter en urkramad citron till en whiskey sour. Alla sinnesintrycken och vinet hade sugit musten ur honom. Solen höll långsamt på att sjunka i havet. Den brinnande gasbollen kyldes snabbt ned av det kalla havsvattnet till ett glödande klot. Kvällsbrisen fläktade svalkande. Sval mot het hud. Hon lutade huvudet mot hans axel. Håret luktade fortfarande solvarmt. En lätt beröring. En hand på hans knä. Himmel och hav flöt samman. Horisonten suddades ut. Plötsligt kysste han henne. Het och ivrig. Hungrigt. Hennes hand gled upp. Kramade honom mjukt. Hon blev till luften han andades. Måsarnas skrin drunknade i fjärran. Diselmotorns monotona dunkande upphörde att existera. Tystnaden höll andan. Luften klarnade. Stillhet. Det omöjliga blev möjligt. Två själar uppgick i varandra. Blev till ett. Universum var förbryllat. Alla teorier föll. Den styva relingen lyftes av ett svall. Slog med en dov duns mot kajkanten. Resan hade kommit till sin ände.

B) 

På tillbakaresan kände han sig trött. Alla sinnesintrycken och vinet hade sugit musten ur honom. Den kvällsljumma vinden fläktade svalkande. Hon lutade huvudet mot hans axel. Håret luktade fortfarande solvarmt. Han kände en hand på sitt knä. Himmel och hav flöt samman i horisonten. Då kysste han henne. Hon var het och ivrig. Hennes hand gled upp och kramade honom mjukt. Hon blev till luften han andades. Måsarnas skrin drunknade i fjärran. Diselmotorns monotona dunkande upphörde att existera. Det omöjliga blev möjligt. Två själar uppgick i varandra och blev till ett. Med en dov duns slog den styva relingen mot kajkanten. Resan hade kommit till sin ände.

TACK!

Skriv gärna till mig om du vill ha synpukter. Jag har svettats många timmar bakom tangent bordet  Tungan ute