Tips
Hejsan allesammans!
Jag tänkte höra lite, finns det några BÖCKER som handlar om just skrivande? Vilka då? Var kan man köpa dessa? (Gärna internet)
Sen skulle jag även vilja ha lite tips på böcker som kan utöka ens ordförråd, med magnifikt språk och otaliga synonymer osv :)
Tack på förhand, om någon nu orkar svara ;)
Medarbetare på fantasy.ifokus

Har du tillgång till E-lib så kan du låna de här två böckerna gratis. Har du dessutom en skrivare så kan du skriva ut dem på papper.
http://www.multimanus.se/bocker_om_skrivande.html
Kom i gång och skriv och Skriv boken. Författaren heter Johanna Wistrand. Har du inte E-lib så finns böckerna att köpa, antingen direkt från författarens hemsida eller via internetbokhandeln. Böckerna finns bara som e-böcker. Tyvärr, tycker jag, eftersom jag gärna sett dem som pappersböcker.
Det finns ett antal böcker om skrivande. Kolla på biblioteket. Hylla AEF. Böckerna har lite olika inriktning. En del handlar om hur man bygger en roman, skriver Synopsis osv, andra är mer inriktade på kreativt skrivande.
Natalie Goldberg: Att skriva med kropp och själ är en bok som handlar om kreativt skrivande. Håller själv på och läser den just nu, gillar den och gillar kreativt skrivande.
Är din tillvaro internetbaserad, så finns det ett användbart rim- och synonymlexikon här.
Känner du för att leka med ord så finns det två kreativa och långlivade trådar på kolhydrater iFokus. Kolla efter ännu en lek och assosiationslek, jag tror de har nr 25 och 19 just nu. Dessutom finns parsleys rimtråd 3 om du har lust med lite fritt diktande.

Just nu är du helt underbar! :)
Medarbetare på fantasy.ifokus

# Jag. Tack isåfall.