Novell - Början och ett slut
Vi alla vet att livet har en början och ett slut.
Vi vet bara inte när slutet faller in.
Jag går längst vattnet och känner hur vinden blåser i mitt hår samtidigt som vågorna skvalpar mot mina ben. Det är en sval sommarkväll.
Jag har just gått hem från min pojkvän Adrian. Klockan är runt halv elva tiden och vi har haft en mysig kväll med film och popcorn. Adrian brukar beskriva mig som en lättsam tjej, hetsar inte upp mig för saker och ting. Tar allt som det kommer och ja det stämmer väll in på mig. Som jag beskriver Adrian är snäll och omtänksam för det är det vad han är. Jag kan också säga att lite romantik är han. Jag bor nära stranden i en nyrenoverad strandvilla. Min mamma Alicia och pappa Stiven är ute och reser mycket så jag är oftast själv många stunder. Dom reser mycket med sitt jobb. Mamma och pappa driver ett eget företag och måste därför resa mycket för att träffa kunder.
När jag har gått längst stranden ett tag så känner jag verkligen vilken lycklig lottad tjej jag är. Min blick vandrar ut över havet, jag ser en mås som kommer flygandes och letar efter mat. Mina funderingar är hur barnen har det i dom fattiga länderna. Letar dom också efter mat i vattnet? Efter en stund så börjar gå vidare längs stranden och vågorna börjar bli mer svala eftersom. Jag går upp från vattnet och fortsätter min promenad i sanden. Sanden är lite ljummen från dagens heta värme.
En början till min novell, vad tycks? :D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Puttar upp!_:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
putt :D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Den fångar inte riktigt min uppmärksamhet om jag ska vara ärlig. Lite lam inledning, det känns ganska mycket som att man redan läst samma sak förut. Men fortsätter du blir det garanterat intressantare, och att skriva en bra början är sannerligen inte det lättaste! Man kan ju alltid ändra den sedan också :) Lycka till!

jag tycker du har en mycket bra inlevelse i det hela men precis som 3# sa så fångar det inte riktigt uppmärksamheten ,men måste försöka fånga läsarens uppmärksamhet i dom allra första meningarna (: Men om du putsar och slipar på det så blir det bra(: läs det många gånger högt för dig själv så hör du bättre hur det låter;) men du e duktig fortsätt skriva;D

shit vad hände med min text:S?
ja jag vet inte :D har en annan novell påbörjat och som är utskriven här på forumet. den här som jag skrev… suger:D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se