Hur vore det med en diskussion ...
för en gångs skull?
Det är synd att denna förut ganska givande sida inte längre producerar några intressanta trådar. Över huvud är det ju så att det ser ut som om det produceras färre trådar än tidigare.
Dessutom är de trådar vi ser idag nästan uteslutande av karaktären "Hej, det här har jag skrivit! Vad tycker ni?". Och det är väl inget fel med dessa trådar i sig, men de blir lite enahanda …
Nej, jag efterlyser lite diskussioner. Riktiga diskussioner. Kan vi inte tala om skrivandet, istället för att bara göra det? Det är väl det som är poängen med denna sajt - metaskrivande - eller har jag fel?
/Vimes
Visst, diskussioner är aldrig fel och de ger kanske mer än att bara läsa andras noveller osv. :)
Kör hårt och dra igång en diskussion Vimes! Och svara gärna på min "Svenska i skolan"

Det är kul med diskussioner vimes. Var dock beredd på att bli lite kritiserad, för det är vad som brukat hända här, när vi resonerat lite hit och dit om språket e dyl. Själv anser jag att det inte spelar så värst stor roll vilka viktiga saker man anser sig ha att berätta för omvärlden, om man inte uttrycker sig på ett sådant sätt att folk förstår. Det kan vi väl diskutera?
Lill-kisse: Jay! Det tycker jag. Över huvud tycker jag att den vitt förgrenade diskussionen vi båda var en del av tidigare var väldigt intressant. Den som kretsade kring slang, "msn-språk", kommunikativ kompetens, "korrekthetens" betydelse, och så vidare.
Se för övrigt Emmas tråd "Svenska i skolan", som delvis behandlar ämnet.
P.S. Jag blir gärna "lite kritiserad". Utan kritik har vi ingen diskussion. Det är bara katter som vill bli strukna medhårs!
D.S.
#5, hahha är det så? Jag tvivlar, då min praktikant blev flyyyy förbannad när jag sade att hans språk inte var tillräckligt korrekt för att han professionellt skulle kunna jobba som journalist.
Jag försökte ofta förr dra igång sådana diskussioner när jag var Sajtvärd, men nu när jag inte är kvar så är jag här väldigt begränsat. Tycker dock det är kul att titta in ibland och se vad ni pysslar med. På tal om ovanstående praktikant för övrigt. Han hade journalistexamen. Hur är det möjligt?
#6: Svårt att säga hur det kom sig att han hade journalistexamen, men du kanske bara är väl så kräsen :P
Haha! Kanske det. Det är nog mycket möjligt, men jag tror faktiskt att hans texter inte skulle vara godkända på någon redaktion.
#8: Oj då, det var ju illa! :P