Skriva en bok
Jo det är så att jag tänkt skriva en bok. Jag skulle gärna vilja ha komentarer om bokens handling. Har nämligen tänkt mig att den skulle handla om detta:
17åriga Cassy bor med sin pappa och sina fyra bröder. Hennes familj vet inte om det men hon har en pojkvän. Det börjar en ny kille i klassen och han får ögopnen på Cassy. Vad kommer hända när hennes familj får veta om hennes pojkvän och vem är den nya killen igentligen?
Låter som en typisk ungdomsbok tycker jag, men jag antar att det är det som är meningen? ;-) Är svårt att säga särskilt mycket mer om handlingen bara genom att läsa det lilla du skrev. Allt beror ju på hur historien utvecklas sedan. Det kan med andra ord förmodligen bli hur bra som helst eller inte alls bra. Allt är upp till dig :-) Lycka till med skrivandet!
Har börjat skriva på boken nu och här är ett stycke från den:
Hon slänger sig trött ner på sängen och tittar drömmande upp i taket. Hon är så inne i sina tankar att hon inte hör när tvillingarna Donny och Danne kommer insmygande i hennes rum. Hon märker dem först när de slänger sig över henne med höga ljud.
Cassy blänger surt på sina bröder och föser dem ut från hennes rum. Hon slår igen dörren med en ljudlig smäll och byter om till sitt nattlinne innan hon kryper till sängs.
Hon är helt klarvaken och kan helt enkelt inte somna. Tankar om dagens dejt får det att pirra i magen på henne och hon riktigt längtar tills imorgon när hon får träffa Vince igen. Hon somnar så småningom och drömmer om Vince.
Så vad tycker ni?
Ganska bra men tänk på att inte hela tiden använda hon i början av meningarna i första stycket!
Ja, jag vet. Tack :D
Jag skulle vilja veta lite mer om hur det ser ut där hon befinner sig. Tvillingarna, hur gamla är de? Miljö och personbeskrivningar! :)