Novell tilsammans
Har ganska tråkigt så jag kom på en lite "lek" man kunde göra.
Jo, det är så att man ska skriva en novell, tillsammans. Man ska alltså få skriva en mening var. När man ska skriva sin mening kopierar man det senaste inlägget, så man kan läsa så långt vi har kommit. Som om jag tex börjar; Himlen är vacker blå och solen bränner.
Haha, det låt konstigt med det var ett exempel. Sen om det är din tur, kopierar du det, och skriver en till mening. Sen blir det en annans tur som kopierar dom, och skriver till en ny.
Okej då börjar jag.
Jag rycker till av att väckarklockan ringer.
Jag rycker till av att väckarklockan ringer. Sakta slår jag upp ögonen, känner solens strålar slå emot dem.

Sakta slår jag upp ögonen, känner solens strålar slå emot dem. Rullgardinen är inte neddragen, solen silar in genom de skira spetsgardinerna.
Sakta slår jag upp ögonen, känner solens strålar slå emot dem. Rullgardinen är inte neddragen, solen silar in genom de skira spetsgardinerna. Jag kastar en blick på väckarklockan, inser att det är länge kvar tills det är dags för den att ringa.

Jag kastar en blick på väckarklockan, inser att det är länge kvar tills det är dags för den att ringa. Sömnen drar i ögonen. En fluga surrar envist mot den blekta tapeten.
Jag kastar en blick på väckarklockan, inser att det är länge kvar tills det är dags för den att ringa. Sömnen drar i ögonen. En fluga surrar envist mot den blekta tapeten.
Plötsligt rycker jag till. Klockan har ju redan ringt! Jag kastar mig ur sängen, trasslar in benen i täcket och faller nästan huvudstupa in i nattduksbordet.

Plötsligt rycker jag till. Klockan har ju redan ringt! Jag kastar mig ur sängen, trasslar in benen i täcket och faller nästan huvudstupa in i nattduksbordet. Det var nu det gällde, idag var den stora dagen hela min kropp pirrade av förväntan.
Plötsligt rycker jag till. Klockan har ju redan ringt! Jag kastar mig ur sängen, trasslar in benen i täcket och faller nästan huvudstupa in i nattduksbordet. Det var nu det gällde, idag var den stora dagen hela min kropp pirrade av förväntan. Men nu kanske det är för sent, jag är tvungen att skynda mig om jag över huvud taget skulle ha någon chans att hinna.
Plötsligt rycker jag till. Klockan har ju redan ringt! Jag kastar mig ur sängen, trasslar in benen i täcket och faller nästan huvudstupa in i nattduksbordet. Det var nu det gällde, idag var den stora dagen hela min kropp pirrade av förväntan. Men nu kanske det är för sent, jag är tvungen att skynda mig om jag över huvud taget skulle ha någon chans att hinna.
Jag klär mig hastigt i de kläder jag hade valt ut kvällen innan. De var lagom intetsägande: bleka jeans, svart tröja av "munkmodell", slitna jympadojor av okänt märke. På nattduksbordet ligger Glocken, jag tar den, prövar mantelrörelsen och sätter i magasinet jag laddade kvällen innan. Inget kunde stoppa mig, inte idag.

Jag klär mig hastigt i de kläder jag hade valt ut kvällen innan. De var lagom intetsägande: bleka jeans, svart tröja av "munkmodell", slitna jympadojor av okänt märke. På nattduksbordet ligger Glocken, jag tar den, prövar mantelrörelsen och sätter i magasinet jag laddade kvällen innan. Inget kunde stoppa mig, inte idag.
_-Va f-n är en Glock? Hannas ljusa, lite barnsliga, röst ekade i mitt bakhuvud. Jag kände hur käkarna pressades mot varandra. Hon hade inte med det här att göra, inte alls.

Hon hade inte med det här att göra, inte alls.
Jag ignorerade hennes irriterande röst och stängde ute hennes energiska tuggande på bubbelgumm extra.
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!
Jag rycker till av att väckarklockan ringer. Sakta slår jag upp ögonen, känner solens strålar slå emot dem. Rullgardinen är inte neddragen, solen silar in genom de skira spetsgardinerna. Sömnen drar i ögonen. En fluga surrar envist mot den blekta tapeten.
-Va f-n är en Glock? Hannas ljusa, lite barnsliga, röst ekade i mitt bakhuvud. Jag kände hur käkarna pressades mot varandra. Hon hade inte med det här att göra, inte alls. Jag ignorerade hennes irriterande röst och stängde ute hennes energiska tuggande på bubbelgumm extra. Jag undrar om hon någon gång har varit tyst mer än en minut, alltid ska hon prata!
Jag tog bort en mening. Det börjar ju med: "Jag rycker till av att väckarklockan ringer". Men det var någon som hade skrivit; "Jag kastar en blick på väckarklockan, inser att det är länge kvar tills det är dags för den att ringa."
Hoppas inte den personen tar illa upp, men det lät lite konstigt. (a)
#13: Haha, oj! Mitt fel! Det låter visserligen lite konstigt som det blev nu också men vi ska väl inte vinna nobelpriset med den direkt så det kan väl vara :P
Jag rycker till av att väckarklockan ringer. Sakta slår jag upp ögonen, känner solens strålar slå emot dem. Rullgardinen är inte neddragen, solen silar in genom de skira spetsgardinerna. Sömnen drar i ögonen. En fluga surrar envist mot den blekta tapeten.
-Va f-n är en Glock? Hannas ljusa, lite barnsliga, röst ekade i mitt bakhuvud. Jag kände hur käkarna pressades mot varandra. Hon hade inte med det här att göra, inte alls. Jag ignorerade hennes irriterande röst och stängde ute hennes energiska tuggande på bubbelgumm extra. Jag undrar om hon någon gång har varit tyst mer än en minut, alltid ska hon prata!
Men nu har jag inte tid att tänka på Hanna längre, jag måste fokusera på den stundande uppgiften.
Något snarliknande denna novellek har vi på Kafé K: Fredagsföljetongen.
http://www.kafe-k.se/fredagsfoljetongen.htm
Kom gärna in varje vecka och påverka innehållet genom att bidra med det som det frågas efter.
Putt?