9crimes texter
Ett par korta texter
Det kanske är naivt av mig att tro att jag vet att du vet att jag vet, att det är så det är, och ända sättet de kan vara. Kanske kan man låta det glida mellan fingrarna. Men det gör aldrig jag, och det vet jag att du vet. Och kanske tror du att jag tror att du tror något helt annat. Men det är fel, och det vet både jag och du. Och du tror säkert att jag tror något om dig som jag omöjligt kunde veta, men tror ändå. Fast jag är inte sån. Visste du inte det? Du kanske inte vet vem jag är? Ingen fara, jag tycker om dig ändå
___
Håll inget hopp uppe, när inget hopp finns. För det ända som inte kan hjälpas är hur hopplöst förälskad jag är i kvällssolens reflektion i dina ögon. Håll det inte uppe. Hoppas ingenting. Den kommer alltid finnas, så spar på krafterna.
Vilka härliga texter! Gillar ditt sätt att skriva! :)
#1 Tack! :)
Du började som ingenting, ett tidsfördriv i väntan på nästa milstolpe. En kall hand mot bröstkorgen. Sakta utveckades vi, hand i hand. Du bevisade dig, tog form till något vackert. Som en fjäder i vinden, lätt och betydlig. Något man greppar efter utan att riktigt veta varför. Du breddade dina vingar och tog mig under beskydd, ifrån kyla och hetta, regn och bitande vindar. Allt jag vill är att sakta begrava mig i dina armar, sjunka mjukt mot tröst och djupa andetag. Du är fortfarande ingenting, ingenting och allt. Oförändrad för världen och pånyttfödd i mitt hjärta.

La in ditt namn som trådnamn så kan du samla allt du gör under samma tråd.
Bra skrivet. /Kata
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.