OT - I'm Not Perfect!
Hum jag vet inte riktigt vart jag ska lägga detta.. Jag skriver det som OT….
Jag vet att jag inte har perfekt hy,
Jag vet att jag inte har perfekta tänder,
Jag vet att jag inte har perfekt kropp, så som mage, lår och liknande.
Jag klagar inte på hur jag ser ut, kanske har jag känt att jag skulle vilja börja träna, pga min kondition och kanske få en plattare mage och få fastare rumpa och lår.
Jag må ha svårt för vissa saker, som t.ex att uttrycka mig på olika sätt som du kanske kan göra det bättre än mig.
Du kanske har lättare för olika saker i skolan/Jobbet, jag själv får kämpa mig igenom min vardag för att orka.
Jag fick kämpa alla mina 14 år i skolan, jag fick kämpa med matten i skolan, jag fick kämpa med läsning och skrivning. I 9an fick jag mitt förtjänta G i Matte, vilket jag blev väldigt glad över, jag grät när jag kollade på mitt G i matte.
Fasten jag redan visste att jag skulle få G i matte så grät jag av glädje, under mina år som högstadiumelev fick jag kämpa med mina läxor och prov. Jag ringde min mamma och berättade att jag hade fått ett G i matte, när jag kom hem så stod det en bukett med rosor uppe på mitt rum.
Mina föräldrar och resten av släkten vet hur kämpigt jag har haft det, jag har verkligen kämpat med mina läxor och prov och allt vad det handlar om.
Jag må ha det svårt i livet, men för de kan jag få saker att funka, jag kan mina saker. Folk gillar mina texter som jag skriver, många gillar mig för den jag ÄR och inte den folk vill att jag ska vara, många accepterar mig för den jag är och jag känner att jag kan saker.
Många dömmer ut en alldeles för tidigt, och fast de inte känner en, varför?
Oftast för att de själva är osäkra på sig själva, de vill ha allas uppmärksamhet och dessutom medlidande.
Men de som mobbar då? Hur är det med dem?
Varför börjar folk mobba olika personer?
Jag har mina teorier, de är rädda för att visa att de mår dåligt. De tror de är tuffa och coola bara för att de trycker ner folk.
Många mobbare, mobbar just för att de har problem hemma, dåligt självförtroende.
Många vet inte hur unga personer har det i skolan när någon mobbar, jag blev mobbad för att jag har haft svårt i skolan och fått använda miniräknare när ingen annan fick det.
Men frågan är, hur ska vi få stop på våra alla mobbare i skolan, jobbet, nätet och allt(?) Kommer vi ens kunna stoppa mobbningen som hamnar i våra inkorgar i mobil och eposter, och brevlådor? Kommer folk förstå hur allvarligt det är innan någon tar självmord?
Många mobbare borde tänka tusen gånger innan de öppnar munnen/skriver eller liknande.
Många förstår inte hur en mobbare känner sig.
Om du mobbar någon, varför tar du inte kontakt med en vuxen som kan lyssna på vad du har att säga?
Om du inte kan det ring Bris, eller börja en blogg och va anonym. Sätt upp den på olika ställen, skriv ner dina tankar och funderingar, få ur dig allt som behövs komma ut.
Jag känner att många behöver prata av sig, många behöver få upp sina ögon innan det är för sent.
För många unga tjejer framför allt blir mobbade för hur de ser ut, killar bli oxå mobbade för hur de ser ut, men jag tror det är mer tjejer som blir utsatta i skolan.
Många av tjejerna är inte lika starka som de olika killarna är, killarna kan ta den skit de får oftast. Tjejer blir deprimerade, får självmordstankar i huvudet och försöker göra ett självmord, som kanske misslyckas.
Många blir aggresiva, många som mobbar visar sig tuffa, så som i skolan och hemma. Många skolkar från skolan, många käftar emot lärare och sina föräldrar.
Hur kommer det sig?
Jag har ingen aning?
Jag hoppas att många slutar mobba och funderar på vad fn de håller på med. Många tjejer och killar mår dåligt varje dag. Om du har något elakt och säga, skriv det i en hemlig bok, eller varför inte i någon blogg självklart i din blogg isf. Men vik inte ut någon, skriv ingens namn. Skriv ett annat namn eller va fn som helst.
Om du ser någon som blir mobbad AGERA! Var inte rädd, agera så mobbningen stoppas hos dig.
See Ya
Sandra
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Starkt skrivet. /Kata
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#1 Thanks =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Welcome :-).
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.