Min skrivlust!
Hej
Så länge jag kan minnas har jag skrivit… dagböcker, anteckningar, listor, dikter… allt! Jag har flyttartonger fulla med saker jag skrivit.
Min ambition har alltid varit att jag vill få ihop det till en bok.. eller om det blir mer än en kanske…
Jag har hela mitt liv i anteckningar, jag har journaler, bilder… och så alla dessa enorma mängder dagböcker…
STORT PROBLEM!! Jag har FÖR MYCKET!!!
Jag har så mycket skrivet att jag inte vet hur jag ska kunna få ihop det! Lägg till att jag har 5 olika bloggar där jag skriver oxå…
Vet inte hur många gånger jag försökt få någon form av Struktur på det hela och få ihop det… men det e minsann inte lätt.
Lättare blir det inte heller av att jag minns mindre och mindre för var dag som går… Jag tappar år efter år av minnen hela tiden… och det enda jag kan göra är att läsa saker som jag skrivit, men som lika gärna kunde varit skrivet av någon annan… för jag kan inte relatera minnen till det på nåt sätt.
Koncentrationssvårigheter har man ju såklart oxå.. Helst skulle jag verkligen vilja sitta dag efter dag framför datorn och bara skriva skriva skriva….
Men det blir inte bättre än såhär… det blir inte bättre än kortare inlägg… För sen e koncentrationen någon helt annan stans och jag har som vanligt tappat tråden…
Men men…
Skam den som ger sig va? Jag älskar ju trotts allt att skriva! Och på bara nån vecka har jag fktiskt skrivit här på iFokus ett 40-50-tal gånger
/Jezzz

Fniss, känner igen mig :-). Jag skulle nog sortera lådorna. Ta en vinkel i varje låda så att säga. För något specifikt har säkert hänt i ditt liv. Kanske en händelse, eller tonåren, ungdomen och så vidare. Eller något jobbigt/utvecklande och så vidare. Sedan framförallt, vad vill du framföra och till vem. Är det till din familj så kan du göra en vinkling på det hela som funkar från barndom till nu. Är det till de som inte känner dig får du skapa en annan vinkling och inte bli allt för långrandig.
Lycka till! /Kata
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.