Its time to get a life
Eftersom man inte kan ändra inläggen så lägger jag in min novel här (tyvär är det inte så bra kvalitet på bilden)
Kap 1
"Kan miss Ziena Black infinna sig på mitt kontor pronto!" Högtalaren skränade ut över den vackra glamorösa matsalen där framtida skådespelare sångerskor och dansare åt sin lunch, bestående av sallad och fetlös mjölk." Ze Ze, jag tror det var till dig!" viskade Loanna lite tyst i mitt öra. Loanna eller Lo Lo var en smal rödhårig tjej med ett par runda glasögon utav stål som fångade den gröna nyansen i hennes ögon. hon var ju ändå irrländare och hade en mysig dialekt som hon försökte öva bort. "skynda dig då!" min andra BFF, Jessie, viskade lite upphetsat i mitt andra öra. "Du kanske har fått ett jobb!" Det var väldigt ovanligt att elever från årskurs 2 fick jobb! Jag samlade snabbt i hopp resterna av min o ätna Tonfisk soppa och reste mig diskret upp, började gå mot utgången och gick igenom den stora vallvporten och började gå genom den trista grå parken. Mitt svarta hår började svagt bli krusigt under den svarta baskern ja huttrade till och drog den kavajen tätare runt kroppen. Jag hatade när årstiderna växlade. Allt blev så grått och trist då. Det är som Katy Perrys nya hitt Hot N Cold. Jag öppnade porten gick in och satte mig ner på en av vänteplatserna!
"Miss Zienna, jag kan med stor glädje medela att du har ett arbete som väntar." Mrs Stuvart betrakdade den unga flickan framför sig. Hon förstod nu varför den den berömda ressigören Harry Mikels ville ha Zienna, hon utstrålade sån oskyldighet och ungdom. hon såg ungefär ut att vara 17 år och var väldigt söt med gröna ögon och spretigt svart hår med lite stänk av rött här och var. "Här i ligger alla saker du behöver som manuset, rolllistan, dom olika filmplatserna och lite annat, gör inte skolan besviken nu!" Hon räckte över det lilla kuveret med informationen och log ett leende som spelade i hennes ögon en lång stund efter att hon slutat le " oj jag glömde nästan, titeln är The wolf and the lamb!" hon såg en äkta talang när hon såg en. och zienna var en äkta talang.
Jag ryckte till av glädje men försökte värka oberörd. Jag skulle spela i "the wolf and the lamb", typ bara den häftigaste filmen just nu med typ bara den hetaste mannen på jordklotet Stephen Mack! väl tillbaka på rummet skrek jag till när jag såg vem jag skulle spela…. Jag skulle spela Alicia, alltså den kviliga huvudrollen eller "the lamb" och vem skulle vara vargen jo.. Stephen, jag dör. så bye bye reklam welcome stor film. "Vad är det, vad är det!" Lu Lu höll på att spricka av förväntan! " Har du fått en roll, säg att du har fått en roll!" jag log segervist. "Inte bara vilken roll utan rollen med stort R!" "O my god, du skämtar, du skämtar, har du verkligen fått…" Hennes röst sprack och Jessie avslutade meningen "… the lamb!" Men det här är ju helt underbart Ze Ze du får ju spela mot Stephen Mack!" Hon pep till av glädje, Det så ut som om hon skulle svimma när som helst. "Vart och när är första inspelnings platsen?" Jag öpnnade kuveret igen och skrek till igen, det var i morgon på oaks hill klockan 7.00!
slut på kap 1
Spännande! Det kommer väl en fortsättning? ;)
japp ^^
tror jag ska börja redan nu
Kap 2
Jag stog där på klippan i oaks hills park och spejade ut över havet. Den gyllen solen höll på att stiga över havet och färgade himelen rosa. "jag vill alldrig någonsin lämna denna plats igen." Stephen tog tag i min hand och höll den hårt mot sitt bröst. "Alldrig igen ska vi skiljas åt, mitt liv är i din hand och jag hoppas att ditt är i min." Jag flämtade till och sa mina repliker med sådan känsla att jag höll på att svimma, men vem hinner svimma när det fins en hunk framför en. "Cut! alltså älsklingar…"utropade den sliskige assistenten george," ni måste få i mer känslor i det hela, och föresten det är lunch pause." Stephen muttrade till och magin var försvunnen. Han hade varit så här hela morgonen, men hallå var är charmen i lancelots ögon och dom tindrande vilda tarzan vrålen? det var som om han var ett j***vla äkel, men det kunde han väll inte vara….. eller?
Vad gör jag igentligen här? vem kunde ana att denna dag skulle jag, Zienna Black förlora min stora kärlek. och mitt kast skulle vara förgäves för denna dag skulle jag också möta en ny i den…. jag har faktiskt ingen aning hoppas bara. Ja ja, vad är det att göra åt det mitt liv stinker just nu. Min dröm kille visa sig vara lusifer själv, Jag har fått den mest eftertraktade rollen i branshen men det käns som om alla behandlar mig som en barnunge första dagen på lekis. Varför händer det här mig? Varför är det här mitt liv? varför har jag en katt? Det var frågor jag frågade mig den dagen. jag stod i den lilla husvagnen och åt mina jordnötter. Jag gick sedan till sminket. Det var det bästa med filmen. Jag gillade det lilla kyfet med peruker ,tonvis med smink och kläder! Jag satte mig ner i stolen och väntade på att Edwin, alltså chef över sminket, skulle komma ut och ropa nästa. Det var då jag såg honom, Han gick där med röd blont hår och en ganska kraftig haka med ett par grå ögon med stänk av guld som matchade himmelen den här mulna dagen. Molnen hade nämligen dragit in från haven. Det var som om det bara han och jag fans resten blev mörkt, det kändes som en evighet när vi bara såg in i varandras ögon. Magin avbröts när Edwin ropade nästa. Men värmen fans fortfarande kvar när jag satte mig ner i stolen med spegeln. Han satte på lampan och började sätta upp håret till ett vågigt medellångt hår. han duttade på fundationet, men jag kände inte ens den kalla ytan utan den värme som hade hänt när jag såg in i killens ögon fans forfarande kvar inom mig.
slut på kap 2 vet att den var kort men ja ja