Utkast Novell
Säg vad ni tycker, både positivt och negativt! :)
Jag huttrade av köld och trevade mig fram till tältet.
Jag hittade ingången, gick in och kunde med nöd och näppe hitta sovsäcken som jag kröp in i.
Inte kan jag medge att det var lätt att somna just den kvällen, men tröttheten tog övertaget och jag somnade.
Det är inte så att jag ser mig själv som övermodig, snarare äventyrslysten och aningen envis.
Men nu var det så att snön låg som ett täcke över marken och kvävde allt levande, det kändes nästan som om jag också skulle kvävas.
Men under hela tiden försökte jag hålla modet uppe, tänka positivt och ägna all min tid åt att finna mat för dagen.
För varje dag som gick blev försvann hoppet mer och mer och jag kände att allt jag kämpat för var meningslöst.
Inte hade jag heller någon aning om hur länge jag hade varit ute i den bittra kölden utan vetskap vart jag var
När jag vaknade efter stormen hade jag ingen aning om det var en soluppgång eller en solnedgång som jag skymtade mellan de snöbeklädda bergen, och utan vetskap om detta gjort mitt sökande efter civilisation ännu meningslösare.
Dagarna gick och jag får medge att hoppet var som bortblåst. Jag höll på att rota i min väska för att hitta mina bortkomna vantar då jag hörde ett svagt tickande.
"Det är inte möjligt" var min första tanke, men när jag vände den stora väskan upp och ner damp den ner precis framför mina fötter.
Det var inte en ny klocka, det var en sådan som man vred upp och det var den enda ägodel som jag fått från min farfar när han gått bort.
Den fortsatte att ticka och jag är mycket medveten om att det var den som tillslut räddade mig.
-' Rebecca Johansson

Hmm. Gillar den, men en sak förstår jag inte. Förmodligen för att jag är trött nu och borde sova :-). Det är din farfars klocka, hur räddade den dig? Ur en dröm? Gav dig viljan att kämpa vidare?
Detta vill jag se som ett stycke: "Jag huttrade av köld och trevade mig fram till tältet.
Jag hittade ingången, gick in och kunde med nöd och näppe hitta sovsäcken som jag kröp in i.
Inte kan jag medge att det var lätt att somna just den kvällen, men tröttheten tog övertaget och jag somnade."
Sedan skulle jag rensa bort lite av alla jag i det hela. Förslag: "Huttrade av köld och trevade mig fram till tältet. Hittade ingången, gick in och kunde med nöd och näppe hitta sovsäcken som jag kröp ner i.
Det var inte lätt att somna men tröttheten tog övertaget och sömnen kom."
Sedan så låter det fel med ordet "övertaget", skulle ersätta det med överhand.
Jag gillar tonen i det hela, och läste ivrigt vidare. Så bra gjort. /Kata
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#1 Tack :) Med tanke på att det bara är min 4.e novell är jag nöjd :D
-' Rebecca Johansson

Som läsare skulle jag vilja veta varför jag är ute i ödemarken och varför klockan räddade dig.
I det stora hela var det en bra och intressant novell. Ordvalen var kanske inte alltid de bästa ibland och det kändes vid vissa tillfällen som att det slutade lite tvärt. Men den kändes lite mystisk, halvsvår och som sagt, i det stora hela riktigt intressant läsning!
Tack :)
Ska försöka att ändra lite snart när jag får tid :)
-' Rebecca Johansson