låst
Jag har en hel del i min skalle. Rent av vad jag tror skulle kunna bli en hel bok. Men nu sitter jag fast. lusten att skriva är som försvunnen till min stora förtvivlan.
Min lilla anteknings bok har legat framför datorn och det som står i den är redan renskrivet men jag saknar den inte i min väska.
Jag vet att jag borde ta mig i skinnet och få mig själv att fortsätta på den novell jag höll på med när skrivlusten försvann, men hur?
Finns det fler i denna situation? Vi kanske kan peppa varandra?

Det finns nog många i den sitsen. Du kan dels vila från den, för du spänner dig kanske. Hoppas att du får hjälp med peppningen. Annars finns det andra sätt du kan skaka loss hjärnan. Läs, läs. Rota runt i ämnet du skriver om. Se filmer, lyssna på musik med mera. Lycka till. /Kata
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Skrivande handlar till 20 % av inspiration och 80 % om transpiration. Disciplin men andra ord.
Skriv trams. 15 minuter per dag om vad som faller dig in. Sätt dig med papper och penna och skriv precis vad som helst. Det kan komma fram riktigt bra material ur sådant här spontant skrivande. Metoden finns beskriven i flera olika böcker. Har du anteckningsboken skriv när du är bland folk, sitter på bibblan, fiket, busset, väntar på pendeltåget…
Har du ett material så spalta upp det. Skriv ett utkast, ett Synopsis. Följ det. Hitta en daglig rutin för att skriva.