Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 1207 ggr
Alexej
0

Hjälp!

Fundera att skriva en bok om hemlösa katter. Vi på Hittekatter.ifokus har mycket material, artiklar och bilder.

Men hur gör jag nu?

Några tips?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

bjarvamor
0

Du kan till väga på flera olika sätt! Förmodligen har du redan tänkt dig någonting? Men ett sätt är att boken ges ut av föreningen Hittekatter, och då presenterar ni olika katter som ni tagit hand om och lite om deras bakgrund och deras nya hem och deras matte eller husse.

Ett annat sätt är att skriva ur kattens eller katternas synvinkel. Att katterna själva får berätta om sitt liv. Här kan du även lägga in bilder och miljöer om du vill. 

Ett tredje sätt är att skrtiva en ren faktabok om katter som människor överger och varför man inte ska göra detta! Även den boken kan illusteras!

Tycker det är en riktigt bra idé du har, och kolla gärna med något Förlag först om de skulle vara intresserade av något av föslagen. Det finns kanske andra som har idéer om hur du skulle kunna gå tillväga!?

Alexej
0

Innehållet är liksom klart. Vi har ju massa med material och det finns - vad jag vet inga böcker om hemlösa katter.

Har nu kontaktat Bokförlaget Prisma (ingår i Norstedts Förlagsgrupp) om de är intresserat.

Vad jag är lite osäker på hur mycket man måste göra själv eller vad ett Förlag gör. De kan det ju mycket bättre.

Hur det liksom funkar med en faktabok…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus