Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: novell-roman
Läst 1116 ggr
Oriel
0

Jag har skrivit en novell!

Är det någon som vill läsa? :D Den är ganska kort men jag vill helst inte lägga upp den här eftersom min sv-lärare brukar kolla om ngn ar kopierat saker från google.

Kan pma den =) Ngn inresserad?

-' Rebecca Johansson

bjarvamor
0

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Om du inte har kopierat den behöver du ju inte vara orolig?

Oriel
0

Nej men jag vill inte att hon ska tro det >_<

-' Rebecca Johansson

Oriel
0

-' Rebecca Johansson

Saqin
0

Jag förstår :) Och jag skulle jättegärna läsa din novell.

bjarvamor
0

Jag förstår ändå inte av vilken anledning din lärare skulle tro att du "fuskat" på något sätt? Man kan väl inte bara förutsätta att folk fuskar, då är man ute och cyklar!

Oriel
0

Den anser jag också, men när min franskalärare anklagade mig för att ha fuskat på ett arbete som inte ens fanns på google eller ngn annanstans så tycker jag att det blir bättre såhär.

Men om jag skulle laggt upp den här kan hon tycka att det verkar konstigt och att jag inte är 'jag' typ.. :/

Har skickat den nu!

-' Rebecca Johansson

bjarvamor
0

Tycker det verkar som om du har en lite märklig lärare?!Obestämd Men strunta i henne eller honom och skriv på du bara! Skriv gärna någonting annat som du inte har visat din lärare! Glad

Saqin
0

Konstigt, jag har inte fått något meddelande.

Saqin
0

Nu förstår jag vad du menar. För ca en vecka sen kom min svenska lärare fram till mig på lektionen och frågade om jag brukade lägga ut mina historier på nätet. Tack och lov trodde hon mig.

mommo
0

Jag vet inte om det har blivit strängare i skolorna, eftersom det ibland förekommer att elever knycker noveller från nätet. Rakt av alltså, andras copyrightade materialRynkar på näsan

Grannens 15 åriga flicka t.ex gjorde det; knyckte en novell och läraren började googla på novellen, och den visade sig vara stulen från nätetRynkar på näsan

bjarvamor
0

Jag kan inte förstå varför man gör så här? Det kommer ju alltid fram förr eller senare om man har stulit en text! Dessutom märks det ju på en gång när personen ska skriva något något annat, för att bevisa att han har "skrivförmågan"!

Kan det vara värt det, att stå där med skammen att man ljugit?!Skäms

Oriel
0

Jag tycker också så, för läraren märker att man inte skriver vanligtvis på samma sätt?

-' Rebecca Johansson

mommo
0

Det är väl så att dom som knycker en novell från nätet tänker kortsiktigt. "Bara jag klarar mig, och får bra bedömning denhär gången så…"

Dom tänker inte på hur lätt man sist och slutligen åker fast, läraren behöver ju bara googla, och plötsligt kan man ha åkt fast.

Granntjejen fick kvarsittning i 20 min, vilket jag tycker var alldeles för kortSkrikandes Min pojke måste sitta i 45 min (samma kvarsittningsdag) när han på lunchrasten hade gått till grillen för att äta, istället för att äta av skollunchenTystSkäms

bjarvamor
0

#13 Hoppsan! Det var märkligt att barnen måste äta skolmaten? Här i Sverige äter många skolbarn skräpmat i någon kiosk istället för skolmaten! Men de får inte någon bestraffning för det, vad jag vet!?

Men det inte konstigt eftersom skolmaten på många skolor är urdålig och är färdiglagat som bara värms upp. Den innehåller till och med sämre näringsämnen än kattmat på burk, sa Bert Karlsson i ett tv program nyligen! Rynkar på näsan

Oriel
0

Men alla som vill läsa kan väl mejla så kan jag pm.a :D

-' Rebecca Johansson

Oriel
0

Men alla som vill läsa kan väl mejla så kan jag pm.a :D

-' Rebecca Johansson

h00jff
0

Lösning på problemet, lägg inte ut noveller som ska lämnas in till skolan. Om man har skrivlust så är det väl bara att skriva flera :o)

parsley
0

Om en elev skriver en text anonymt  eller under ett användarnamn på ett forum på internet, så bör väl en lärare kunna googla fram texten och sedan kunna tro att eleven i fråga kopierat den.

FridaYouKnow
0

Men man borde kunna lägag ut sitt skolmaterial här. Man sak få det förtroendet från sina lärare tycker jag - om det funkar alltså. Det gör det för mig och min svenskalärare så jag lägegr ut saker så andra kan ge mig kritik och sånt innan jag lämnar in det, det ger alltid bästa möjliga resultat ;)
Fast jag lägger ut annat för skojs skull också såklart!