Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 1753 ggr
vanessa
0

Författarledda skrivarkurser

I våras upptäckte jag en skrivarlinje som är guld värd. Skrivarakademin under Folkuniversitetets parasoll.

Gick där en termin och det var otroligt givande. Kursen leddes av en författare vilket gjorde att det hela kändes seriöst.

De har kurser från filmmanus, deckare, biografier, essäer, barn- och ungdomsböcker, romaner, noveller, humor, reportage, poesi och poetik med mera. Alla som lär ut jobbar inom samma branscher.

Titta gärna in på deras hemsida, det kan ju hända att ni hittar en del av er framtid där. Jag gjorde det i varje fall :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emsems
0

Intressant.. tänk om man hade tid coh råd att göra något sånt.. =)

vanessa
0

Kostnaden är inte så hög, mot det man får ut av det. En termins kurs á 3-4000 kr som kan ge kunskap för resten av livet. Det är ett litet pris. Och det går att välja kvällstid så man hinner med jobb och sånt också. Värre är väl att det ligger i Stockholm. /Vanessa

emsems
0

Jo precis, allt är låååångt borta, och tyvärr är 3-4000 kr väldigt mycket pengar för mig..

Nilam
0

Finns ju distans också:) "Att skriva" var jag sugen på, men 3500 har jag inte. Jag studerar ju än, så min inkomst är 1 050 kr/mån;)

bjarvamor
0

Säkert väldig bra kurser, men ack så dyra! Fundersam

precis
0

Det finns gratiskurser på en del högskolor och bl.a. Västerbergs folkhögskola, på distans eller på plats.
 kika in och sök i katalogen på studera.nu eller folkhogskola.nu

http://www.folkhogskola.nu/page/239/type/long/what/35/amneskurser.htm

Beea
0

Gud så bra att jag fick syn på de där kurserna! Har länge undrat vad jag ska göra efter gymnasiet, men där fick jag kanske svaret! Skrattande Dyra kan man väl inte påstå att de är heller, själv hör jag till de som knappt spenderar några pengar alls så … Oskyldig

vanessa
0

Är det något som det är värt att spendera pengar på så är det utbildningar som ger inspiration och kunskap. Ni ska bara se min cv :-). /Vanessa

FridaYouKnow
0

Hur gammal måste man vara?
Är bara 14, men älskar att skriva och går alltid runt och tänker på en dikt eller novell jag ska skriva. Det är så otroligt kul att kunna sitt och skapa en hel värld helt själv, själv välja hur det ser ut, vilken väg livet ska ta.

Men är rädd att jag är för ung :(

bjarvamor
0

Man behöver inte vara i någon speciell ålder för att gå en skrivarkurs! Men du bör nog ändå tänka på att det kan vara svårt att rent intellektuellt förstå vad som menas eller avses i vissa moment. Ibland fordras det en viss mognad för att kunna ta in och förså tankegångar i skrivandets värld. Men du kanske kan hitta någon kurs för ungdomar som inte är så avancerad?

FridaYouKnow
0

Jo, jag tänkte också på det - för jag vill verkligen lära mig skriva. Inte som i skolan, där man lär sig grammatik och sånt utan mer hur man formulerar sig och får ner det man tänker på i ord. Som när man målar.