Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettutmaningar
Läst 1194 ggr
emsems
0

Krönika -träning!

Jag tänkte att vi alla kunde skriva en krönika. Det är populärt med kröikörer i tidningarna nu för tiden, och Sex and the city gav krönikörerna ett ansikte. Hitta något du intresserar dig av, förslagsvis en nyhet på en dagstidning, och skriv en krönika om det!

emsems
0

Min krönika!

Kan man pensionera sig från ledighet?

DI skriver idag att Drottning Silvia blir 65, men väljer att inte pensionera sig. Då undrar jag, kan man verkligen pensionera sig från ledighet? Vad gör hon hela dagarna? Hon åker på långa resor och gör "reklam" för Sverige. Hon jobbar med att vinka och bli mottagen av några otroligt smöriga högt uppsatta adelsmän världen över. Äter goda middagar och blir behandlad som en -prinsessa.

Om detta varit hennes jobb under hennes arbetsliv, så kanske det nu är dags att jobba på riktigt? Ge henne en skurmopp och ett par plasthandskar och be henne städa skolan. Ge henne en svets och ställ henne på Volvo, där hon sedan blir varslad och givetvis blir utan pengar. Ställ henne på lagret, för att bära runt säckar. Eller sätt henne här, i min stol, framför min dator och be henne göra klart allt mitt jobb innan julen. Om att vara drottning är ett jobb, vill jag söka det jobbet. Eller kanske kan vi bara be henne att inte slösa upp våra skattepengar, utan istället åtminstone bara be henne klara sig på socialbidraget, för det är väl det alla andra utan jobb lever på? Det skulle jag vilja se.

(C)Emma Larsson

emsems
0

Oj! Vad hände nu? Kan någon ändra?

Beea
0

Det blev väldigt … Fetstilt! Svårt att missa men kanske lite irriterande i längden ;) Kul skrivet i alla fall, fick mig att fundera på att också söka jobbet som drottning :D

mondeo
0

Nu har jag ändrat och tagit bort din feta stil Emma.

Det var en kul tråd.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"