Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1211 ggr
emsems
0

Liten uppdatering...

Sedan sist har jag haft fullt upp (därav orsakerna till att jag slutade som Sajtvärd här..). Jag har varje helg skrivit till den största lokala tidningen vi har (Västerbottens Kuriren), från diverse evenemang. Jag har även jobbat mitt vanliga heltidsjobb, där vi haft totalt kaos eftersom att vi håller på byte kontor. Packa, flytta, packa upp, upp med hyllor, fixa möbler och och och…
Sedan har jag också hunnit inhandla alla julklappar, tagit hand om hästen, haft avslutning med ridträningen, försökt hinna med julbak, godistillverkning (blir i helgen!) och även fått påhälsning av min bror och karlns mamma so, båda kommer långväga.

Jag har fortfarande på tok för mycket att göra, men på lördag har jag gjort bort en tävlings i hoppning (häst) som jag dragit ihop i princip ensam. Typiskt min tur bara så har ju hästen gått och blivit sjuk. Eller egentligen är hon itne sjuk själv, men några av hästarna på stallet har fått ett virus som innebär att jag inte får tävla på min egen tävling… *suck*
Jag har även träffat läkare. En ny läkare. Dock lika engagerad som den förra "Emma, varför ville du komma hit? Vad ska jag göra?" och jag svarar "Det var ni som ringde! Men jag skulle gärna vilja ha mindre ont i ryggen" och får svaret "Du har en skada som aldrig kommer gå bort, jag kan inte göra något åt den. Men du kan väl få startkare smärtstillande". Som vanligt.

Hm.. och däremellan har jag försökt gära vardagssysslorna. Tvätta, städa, handla, klappa katten, laga mat, överleva vinterhalkan.
Jag ser fram emot en två veckor lång semester från och med tisdag, då jag ska åka hem till mina föräldrar tillsammans med karln.
Hur är det med er alla?

[Spanaren]
0

Men Emma be om lite healing i sajterna som finns här bredvid Glad

Skriver du i Västerbottens Kuriren under vad? Det går att kolla på nätet eller att man köper sig en tidning. Givetvis bara när jag vet att du är med i den tidningen i så fall *ler

Ha det bra Emma-gumman och sätt gärna in ett nytt kort av dina djur igen /kram Bappi

Ps Nyss frostat av frysen för det var mycket nödvändigt

Beea
0

Snopet att inte få tävla på sin egen tävling! Förvånad

jn84
0

Men lilla voffsin då? Har du inte klappat henne också? Glad

emsems
0

Men, visst har jag berättat att vi backade ur köpet på vovvan? Vi beslutade oss för att vänta och istället ta en valp, och när det passade bättre!
Bappi, de kommer inte ut på hemsidan (de måste betala extra för det, men är i tidningarna). Nästa artikel kommer nog på måndag skulle jag tro, en kortis om en liten maskeradtävling. Allt är iaf under sporten.

jn84
0

#4 Det har jag missat. Har väl inte varit alltför aktiv heller kanske.. Tråkigt, men kanske ett klokt beslut när tiden är knapp.

[Spanaren]
0

Jag har också missat voffsingen och tack för tipset med VK Emma.

/kram Bappi

Ps Bra på sätt och vis att börja med en valp

skogstrolletbarbro
0

Visst är det underligt hur det kan köra ihop sig ibland, helt oväntat.

Som tur är så när man väl har klarat sig igenom det, så upptäcker man att livet flyter på som vanligt ändå.

Flera gånger rikare har man blivit, av erfarenhet.

emsems
0

Jo jag kände lite så här: Jag köpte hunden av ren kärlek. Inte nödvändigtvis av eftertanke. Jag hade länge velat ha och planerat skaffa hund, och blev ju störtkär i lilla Greta, vilket ledde till ett något förhastat beslut. Hon var verkligen toppen, men jag hade problem med att kara av henne. Hon var ju trots allt rätt stor redan (6 månader) och säkert 25 kilo. Hon var helt otränad att gå i koppel och att vara själv, så det blev ett stort jobb direkt med att få in henne att bo i stan från landet, att gå i koppel och att hon dessutom var stark och helt ouppfostrad. Jag vill nog hellre skaffa valp och då kunna lära henne i lugn och ro, istället för att sätta på ett koppel och samma dag gå i stan när det är fullt med folk.. Det blev för jobbigt. Speciellt också då för att hon inte vågade kissa och bajsa med koppel, men jag inte kunde släppa henne lös i stan..

[Spanaren]
0

God Jul Emma och du gjorde ett riktigt beslut både för dig själv och för Greta. Håller tummarna att Greta får komma till någon som går hemma och kan ha henne lös osv…

/kram Bappi

emsems
0

Bappi, idag hade jag en artikel i Vk