Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: ot-utanför-ämnet
Läst 957 ggr
TroHoppKarlek
0

Jordskalv i Skåne och närområde

Imorse vid 6 tiden kom ett skalv som mätte ca 4,7 på richterskalan. Läskigt för nu spekulerar man om det bara var ett förskalv och att det kan komma ett större.

Ljus och kärlek!

bjarvamor
0

Vaknade vid den tiden och steg upp, men vet inte varför jag vaknade, eftersom jag inte kände något! Men min dotter vaknade av skalvet och sa att hela sängen skakade. Tittade på morgonprogrammet i TV, men de sa inget om något större skalv där? Men nu är jag lite sur för att jag inte märkte något!

TroHoppKarlek
0

#1: Var glad att du inte märkte något.

Men jag känner på mig att det kommer ett större skalv.

jesse34
0

Tror du att det var ett förskalv? Dom har pratat om eventuella efterskalv har jag hört. Blir lite orolig eftersom jag bor någon km från epicentrum - i lilla Tomelilla!

TroHoppKarlek
0

Fast det är bara vad jag tror…sen vad andra tror är ju intressant att höra.

bjarvamor
0

När jag var liten, nio eller nåt, (så där 100 år sedan ungefär), inträffade det ett rätt stort jordskalv i Norrbotten. Kommer ihåg att jag var ensam hemma och tyckte det var väldigt konstigt att golvet i huset började skaka på ett märkligt sätt. Tror inte att jag hann bli rädd innan det var över.

vanessa
0

Det var skalvet, och efterskalv kan komma senare. 4,7 är högt för att vara i Sverige med tanke på att vi lever på en rätt stadig berggrund. Men jordens plattor flyttar sig jämt, så förvånande är det inte, fast oftast är det i norra Sverige som det händer. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.