Bappis alster
Min bästa tid är nu
Under alla förhållanden av livets olika växlingar så känns denna årgång så definitivt finfin
Mognaden har verkligen uppnått dom allra yttersta höjderna av hela livets kvalitetssäkring
Utseendet är som ett fylligt vin strävt men med ett största behag av en välbalanserad sötma
Allt det blodröda sjuder som den eldiska hettan som uppstår vid ett närmare sammanhang
Sensuellt inordnar du dig med allt annat i livets olika processer bara just för din egen skull
Katalysatorn "mår bra" känns som att det går att utveckla ännu mera innan tiden rinner iväg
Självmedvetandet är inställt på den högsta graden av alla positioners skiftande medvindar
Avslipad är dom mesta av dom finurliga konstigheter som man kan skapa sig själv ibland
Smakförnimmelsen för själva livet är en förtjusande gåva att få så hängivet sig tillgodose
Värdefullt inser du nu meningen med livets alla lyckliga små fantastiska ögonblicksverk
Känslan och närheten till livets skatt är att tillvarata vartenda av kärlekens rika känslovall
Beröringspunkten för livets heliga nav är att alltid förmå dig att säga min bästa tid är nu

Det här tycker jag om - små visdomsord som man måste använda hjärnan för att ta in. Tankarna aktiveras och utmanas. Essensen ligger där, något inlindad men stark när man kommit fram.
Fair Winds and Following Seas!
Hej och välkommen hit Bappis! Vad roligt att du delar med dig av dina texter. Jag tycker du skriver väldigt välgenomtänkt.
Tack för dina fina ord det värmer gott!

Va Bra! Det är faktiskt så att jag känner igen mig själv i dina ord! Kan det möjligen ha något mad åldern at göra? 
Ett nytt jag
Värderingar och resonerande tankar är helt oväntat inne på nya och okända körbanor
En milstolpe i ditt liv blev omskapat för att stanna kvar till något nybyggt och fräscht
Det kanske känns som att gå i ett mjukt gungflöde utan någon botten men allt bär dig
Ut till nya främmande visioner med massor av självständig försörjning för ditt nya jag
Allt är möjligt och ingenting kan stoppa dina nya värderingar om kroppens omvårdnad
Nervkittlande och fullt tänkbart att alla dina innersta förhoppningar kan bli tillgodosedda
Självständigt skrattretande att alltid kunna vara den du önskar till ett så anspråkslöst pris
Lätta på din innersta känslor och ratta din väg efter den enkla vägbeskrivning du hittade
Vilsamt så skönt det hela avsmakas med att vara den du alltid har velat med dig att vara
Lugnet friden uppfyller hela dig med en egenskap som inte ens med ord går att beskriva
Karaktärsfast så står du där med vetenskapen om den här individens möjligheter till allt
Med en nyfiken fängslande förväntning ses snart avtrycken av dom nytillverkade spåren
Allt har sin tid
Livet levs i en flängande fart utan att ens tänka igenom dom uppkommande situationerna
Snart slås allt till med ett krasande och dalande och allt uppdagas till en realitet av det hela
Känslor sätts i omlopp på dom mest olika och varierande förfaranden för en sorgeprocess
Mörker och ljus trängs hela tiden på för att försöka vinna kraft ur vårat uppskakande sinne
Smärta av dess like upplevs och hela livet tycks stilla sig för livets mest allvarsamma stund
Förutbestämmelsen med allt det hela blir som ett skri av sorgens starka fäste i våran läggning
Värme och ljus försöker att stråla runtomkring oss för att värma upp vår förfrusna själsfrid
Tårar och glädje beblandas och får nästan individen att skämmas för ett endast litet av skratt
Alla är vi lika etiketterade av livets mening med att ge och ta tillbaka av levnaden hela tiden
Ingen är förmer än någon annan utan vi är tillsammans i samma kryssande av livets lottningar
Allt har sin tid och allt måste få läkas för att bli en epilog för en ärrig vävnad i vår själaboning
En sann himmelsk kärlek för livet får oss återigen att se glädjen med nya skärskådande ögon
Oförklarligt
Vilken utomordentlig ljusglans som riktar sitt sken upp mot hela den mörka himmelssfären
Ljuder och sjunger in hela himmelen med dess fröjd för att få sin sagolika ljusföreställning Sprakar och pulserar och lockar ögat att bevittna in dess osannolika uppsluppna skådespel
Rör sig av och an och får oss att undrar hur allt detta i själva handlingen går att genomföra
Skenets fantastiska gång rör sig hela tiden över mörka ytterligheters himmelska atmosfärer
Lockar våra tankar till strålande ljusgestalters lycksaliga danser bortom himmelsk salighet
Gåtfullt betraktar vi in allt detta med en viss skepsis över något som ingen ens vet något om
Fascinerande tänker vi att denna ljuskälla kan tusen och åter tusen alltid vara betraktare till
Allt detta blir med ens så helt överväldigt och så enormt stort för att någonsin kunna förstå
Ger samväldigt en förtröstan att det brinner ett skinande ljus i det allra mörkaste av mörker
Ingen blir strandsatt i sin förflyttning runt vår bana runt hela denna vår ljusaste himlakropp Ljus och mörker ska tillsammans råda på ett bästa sätt för att få en ändlöshet till hela alltet
Mina egna fotspår
I andras fotspår vill jag helst inte gå och nöta upp mina vandringsvägar
Jag vill bana min egen väg fram bland alla smala och breda hjulspår
Ingen kan mildra eller lindra min väg som redan är så utstakad och klar
Stora tuvor och tunga lass är till för en stor självrannsakning i mitt liv
När allt det svåra är löst så går färden alltmer i ljusans vilda glada dans
Tro hopp och kärlek löser det mesta av livets alla ofrivilligt svåra gåtor
Erfarenheter längs vägen är vackra egenskaper att alltid ha i sitt minne
Jag går jag lär jag utvecklas jag går precis i mina egna utstakade spår
Ingen kan gå före för att mildra och skingra bort det obestämda i livet
Det är bara att blunda en liten stund och sen åter träda in i fotspåren
Framförallt så orkar man gå ännu längre när förlitandet alltid finns till
Orädd men lycklig går jag i sakta mak i mina egna fotspår livet fram
Vem är du vem är jag
Aldrig att jag kan veta vad dina innersta tankar säger om hur livet ska levas
Du kan inte heller gissa eller bedöma mig utifrån ditt eget snäva perspektiv
Mycket vet vi i vår tekniska värld men in till det innersta når vi aldrig fram
Lärda eller olärda kan kanske skrapa lite på sanningens yttersta lilla lager
Ändå är jag min bästa vän med att ha mitt eget lilla bo så opåverkat skönt
Vem du är kan jag inte ens gissa mig till om du själv inte vill förtälja något
När människor skildrar om hur människor verkligen är så blir man perplex
Vem kan överhuvudtaget berätta om innersta och finkänsliga funderingar
Illvilliga tungor som drar enskilda slutsaker vet därför precis just ingenting
Kom ihåg att tankens datachips fortfarande föreblir oupptäckt på vår värld
Sträck därför på dig och var stolt för att du är unik just i dina privata tankar
Så vem du än är och vem jag än är så säger jag vem är du och vem är jag
Vad bra att det funkade! Jag låser dina dnra tråd så den försvinner då? Säg till annars!
Gör du det Emma och tack för hjälpen!
Du sällsynta blomma
Människor, människor, överallt jag ser, men det är något i mitten bland alla dessa, som fångar mitt intresse. Jag ser dig, min vän, och du lyser så intensivt med din värme. Du är inte en i mängden, för du står där så rak, och finns alltid till för mig.
Alla har inte en vän, så därför är jag så stolt över din vänskap.
Visst har vi olika meningar om saker och ting, men vi finns ändå till för varandra. Uppskattar så, dina telefonsamtal och dina besök.
I detta stressade samhälle, så lever dom mesta för sin egen lilla familj. Alla jäktar på, och glömmer så lätt av sina vänner. Därför du sällsynta blomma, blir du ännu mera värdefull.
Det sägs, bättre några få vänner än tusen bekanta. Visst ska båda delarna finnas, men att ha en sällsynt vän, då är man verkligen lyckligt lottad. Fortsätt att stråla och lysa, du sällsynta blomma.
En av mina äldre texter men den säger ändå en hel del
Vilken bra text till en kär vän. Visst är det mer värt än det allra mesta i livet.
Jag har en dröm
Min dröm är speciell och just så levande för att få mitt perspektiv så omfångsrikare
Alltid tillkommer det något nybyggt och nervkittlande till min inre enskilda synbild
Luftslottet uppbärs av strömmande fantasier och många skönt målade helhetsbilder
Illustrationen framför mig känns så reell att det praktiskt taget går att ta på min idyll
Varje gång jag sluter mina ögon för att vila ett tag vandrar jag i väg till min inre bild
Spänningens tjusning får mig att avslappnat ge mig i hän till denna ljuvliga dagdröm
Förnimmer de allra underbaraste lukterna och dom mest intensivaste lättsjungna ljud
Uppfattar med synen att där i min dröm finns allt som jag någon gång har drömt om
Drömmen är för bra för att vara ett ögonblicksverk och då framför allt på ett bra sätt
Uppenbarelserna från drömmen går alltid att förändra i takt med mitt eget mognande
Drömmens upprinnelse finns alltid kvar och det går att omforma den lite annorlunda
Jag har en dröm i likhet med andra som bär på sina annorlunda livsviktiga drömmar
Kram
Kramen känns oerhört välbehövlig i alla våra olika belägenheter
Värmande och medhållandes skön i sorgens djupa nedstämdhet
Sensuell och het när känslor står i lågor av kärlekens heta sötma
Äkta mysig tillgivenhet från barnets knubbigt gosiga små armar
Glatt uppfriskande när vi vänner sluter till vår frikostiga famn
Groll och ilska dämpas och förbyts till ett gemytligt känsloläge
Vällande glädjetårar när vår medmänskliga närkontakt fördelas
Allt ont i världen glöms bort endast för en liten enstaka sekund
I den gamles sköna kramtillfälle tindrar det och lyser en stund
Behaglig tillgivelse stillar all oro och mörkt djupa nedstämdhet
Så enkelt och så väldigt fridsamt med att delge sköna känslor
Varför är vi då så utomordentligt oförmögna på att ge en kram
/Kram världen
Tack snälla Angelclaw och fortsätt med att skriva du också
Oformligaste av vaser
Känslor är så lätta att ta till sig och att få placera ned i sin oformligaste av vaser
Dela upp olika i dess höjder och tjocklekar så att det bästa och de tryggaste syns
Se med stor förtjusning över detta bländande gjorda mästerverk av uppfattningar
Ta fram och belysa svagpunkterna för att stärka upp dem med viss gjord lärdom
Det enstaka djupa och kraftfulla i mörkt dova rodnader säger så mycket trots allt
Allt svänger och formas för varje ny innebörd som stoppas ned i denna bekanting
Smeker taggarna som vilar så hårt mot underlagets mjuka ohanterliga sluttningar
Innebörden av allt visas som ett scenarium av levande tillståndets öppna visningar
Än finns tid kvar för förändringens tider så det gäller att fylla på med kärleksverk
Prunkande vällvilligt ska känslan besegra förnuftets svar på en vänlig inställning
Dolda talanger kommer upp till ytan för att luftas av och bli till utvald värdering
Fridfullt ska jag njuta av mitt mönsterverk var för sig och känna känslan av alltet
© Bappi
Här kommer en dikt till vår kära tik som vi fick ta bort förra hösten pga. sjukdom och ålder.
Min söta, gulliga tik Tuffi
Min söta gulliga tik har för alltid somnat in och sprang sin väg till en underbar plats
Där fjärilar i olika färger lyser i praktfulla klara färger mot en skinande blå himmel
Överdådigt vackra blommor sticker upp här och där bland all förtjusande växtlighet
Skällande glada kompisar hälsar henne varmt välkommen till ett totalt helande land
Belåtet springer hon och skuttar fram till alla dom annorlunda och roliga individerna
Låter dem visa henne alla olika ställen där man kan bada och leka kurragömma mm
Dignande är matborden med alla olika delikatesser från den skickligaste charkuterist
Pärlande gott friskt vatten låter sig väl läska efter allt himmelskt som finns att göra
Drömmer sen saliga drömmar om när tider komma när matte och husse kommer hit
Vill så gärna vifta på svansen och slicka bort alla deras djupt bedrövade salta tårar
Minns med munterhet alla roliga petitesser som flimrar fram bland hennes alla 12 år
Säger med glädje tack till matte och husse för ett mycket förnöjsamt och härligt liv
© Bappi
Åh vad fint. Jag känner din saknad, speciellt då jag själv nu just fått hem min lilla hund. Du har inte funderat på en ny vän?
Tack Emma men jag har en till kvar i hemmet som förgyller min tillvaro *fniss* Han heter Odi och äe blandis sóm ser ut som en schäfer och är 9 år.
Ser att du har pratat om en hund men har inte fått kläm på hur den ser ut eller så?!?!
Ser bara en väldigt stilig hund som ligger på en rund vit matta och myser. Är den din också eller…
Tack #23 och #24 för ord som värmer långt ned i mitt "snuttehjärta"
Sysselsättning för nöjets skull
Jättefint att allt ordnade sig så finfint schyst och befann sig så vänt att bli till ett okej
Nöjet är helt på min sida av att ha ett intryck att detta är ett vinnande skönt koncept
Sysselsättning överlämnar en mening till upplevelsecentrumet för att bli entusiasm
Den gråa vardagen påfylldes för att bli till den allra vackraste av alla färgrikedomar
Sprittande yr skvätts det ut en formlös materia av glädjens gyllene soligaste strålar
Innebördslikt ges tron på jag är någon till att bli ett konstaterande av en hoppfullhet
Kommer överens om att välbehaget för ett underbart nöjes skull är genomträngande
Får något att existera till att bli ett förslösande av alla just igångsatta arbetsförmågor
Något lite av ett endaste litet tillskott kan göra sitt till att bli en meningsfylld syssla
Munterheten sätter sig till vissa delar för att sprida ut ett nöje enbart för nöjets skull
Berömmet från någon ger välbehag av dess like över att kunna glädja någon annan
Nöjet är på min som din sida inte mer än bli till ett nöje för sysselsättningens skull
© Bappi
Ömsint hand
Jag vill ge av mitt hjärta fullt med lidelse till alla dem som bär sin smärta så sorgligt
Stryka varsamt över dess såriga öppning för att försöka läka ihop dess sargade inre
Tårarnas salthet ska fräsas bort i gråtens alltmer stillnande av allt hulkandes lidande
Lugna och åter lugna ned med en ömsint hand som varsamt stryker bort din saknad
Enskild måste du stå där ensam och ta emot all denna hemska vetskap men vi finns
Din sorg är också vår sorg för att vi inte kan avlägsna förtvivlan från dina skuldror
Mörkt dovt hörs din inre röst ropa på ve och förbannelse men finns ingen undsättning
Vagt anar du att någon kärvänligt dig tröstar och lyssnar på din förtvivlans av röster
Jag vill hela dig och jag vill göra dig trygg men jag kan inte kan inte för ingen kan
Mänskliga broar kan vi bygga så att du sen kan ta dig lite stadigare fram efter vägen
Tilliten att vi ser ska till sist märkas med en varmt skön tillgivenhet bakom mörkret
För en medhjälp till att bygga vidare på mänskliga broar ska händer alltid bemötas
© bappi
Tack #26
#22, jag tror att du läst min tråd om lilla Greta? Det är samma hund hon och den ihoprullade lilla krabaten =)
Högre makt
Någonting har gripit tag i människan med en visdom att det finns något utöver det vanliga
Innebörden med att allt är uttröskat upplevs till slut som mycket uttjatat att vilja ta till sig
Sökning sker efter visdom som kan ge oss en stimulans och en rikedom på att något finns
Ljuset i tunneln yppas allt eftersom inblicken in i något som kanske kallas en högre makt
Obekymrat pålitligt tar du till dig texterna som klingar så osannolikt coolt just i dina öron
Förklaring på förklaring öppnar den stängda dörren till något ljust och alldeles oskattbart
Sjunker ned i en harmoni och öppnar din själsliga läggning för något ovärderligt fridfullt
Flyter bara iväg och allt i din kropp känns samstämmigt och stillsamt avstressande lugnt
Skön är harmonin med att utforska kroppen och inse att den inte har några begränsningar
Möjligtvis få syn på något av det obegripliga och sen inse att där finns något för oss alla
Tacka och ta emot allt du får i retur av ljusvärldens olika handpåläggningar av stor kärlek
Väldigt avslappnande och med en klarsynt blick kanske skönjas menigheten av helheten
© Bappi

#30 Javisst är det så!