Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettutmaningar
Läst 2302 ggr
mondeo
0

Frimärken

Posten ger ut två frimärken som presenterar den italienske Nobelpristagaren i litteratur Dario Fo och hans Nobeldiplom från 1997.
Det är första gången sedan serien med Nobelfrimärken startade 1961 som Nobeldiplom är motivet.
Dario Fo är mycket nöjd med både diplomet och frimärkena. - Jag uppskattade redan tidigare illustrationen i Nobeldiplomet och att nu, vid detta tillfälle, se det återgivet som frimärke ger mig en jättefin känsla. Frimärkena har förverkligats med stor konstnärlig professionalism och återspeglar hela min person, säger han.

Om vi tar vanliga frimärken så har ju en hel del kända personer fått den äran att pryda ett frimärke.

Nu ska vi snart skicka massor av julkort, en del via nätet och många via snigelpost.

Vem tycker du borde finnas på snigelpost frimärkena?

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

emsems
0

Har du ingen bild på dessa frimärken? =)

Vem jag skulle vilja se.. Hm… Någon som visat Sverige på ett bra sätt, marknadsför oss och som förtjänar uppmärksamhet. Kanske ska vi utgå ifrån Precis lista på hans blogg?

Nåra som jag kan tycka: Moneybrother, ABBA, The Cardigans, en hel del duktiga jazzmusiker…. mfl.
Våra duktiga författare; Mankell, Guillou, Lagerlöf, Astrid Lindgren, Liza Marklund, Mari Jungstedt mfl.
Kanske något som inte är människor? Olika sätt att skicka meddelanden, tex brevduva, röksignaler, telegram m.m. Vore kul!

mondeo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst ska vi fixa en bild Emma.

Så här ser frimärkena ut.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

vanessa
0

Oj, intressant fråga. Måste nog fundera lite på det. En sak som jag älskar är skivomslag. Christer Fuglesang skulle vara bra med tanke på det han gjorde. Får fundera mer. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tatsja
0

#3 För mig han redan finns.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Caspia
0

Jag har bott i USA och under hösten och att kolla på frimärkena på posten från Sverige är ibland roligare än innehållet. Finns det något annat land i världen där man har märken med potatis på?

En annan all-time-high är en serie från en kyrkogård som bokhandlaren i min hembygd vägrade sälja för att han tyckte att den var alldeles för deprimerande.

Envishet och drömmar

vanessa
0

#5 Fniss, då är frimärkena verkligen bra om de påverkar så :-). /Vanessa

bjarvamor
0

Jag skulle vilja se frimärken från några av våra samiska konstnärer! Något som kan representera vårt lands stora mångfald och vår ursprungsbefolkning!

Caspia
0

# 7. Bra förslag.

Envishet och drömmar

mondeo
0

Här presenteras verkligen det en bra förslaget efter det andra.

Skulle man inte kunna tänka sig att våra Avatarer skulle platsa på frimärkena? Tänk att köpa ett häfte iFokus frimärken?

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Tatsja
0

Först i kön

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

emsems
0

#9 hahaha =) Det vore något!

vanessa
0

Själv har jag "frimärken" på min mammas katt. Ni vet sådana som är i samma storlek och kan placeras bredvid frimärket eller var man nu behagar. För er som vill göra det, innan de inser att våra avataren borde bli frimärken kan göra det själv så att säga på Moo.  Min bror köpte dem, och de är så underbara. Dags att beställa nya inser jag. /Vanessa

mondeo
0

Bra idé Vanessa. Jag funderar ju på att bli med katt och då skulle ju den passa på mina.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

bjarvamor
0

Vilken cool idé med avatarer som brevmärken! Glad

vanessa
0

Men, vi är ju coola :-). /Vanessa