Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1156 ggr
SusanneStromstedt
0

Nån som vet?

Jag har vunnit två biljetter till en show i Stockholm i vår. Nån som vet vad tågbiletterna kostar,

Uddevalla - Stockholm  ?

Kiowa
0

Med sj kostar resan för vuxen mellan 980:- för andra klass till 1.265:- för första klass per person.
*om du inte försöker bjuda på biljetterna och lyckas få dem för 1 krona stycket*

SusanneStromstedt
0

Ahaa, på tradera? Det kanske man ska försöka . Tack för tipset =)

emsems
0

Oj hur kan det vara så dyrt? Det kostar 98 kr att åka Umeå - Stockholm…

vasskoete
0

Tycker Du skall gå in på www.sj.se och kolla vad det kostar just den dagen för jag kan få fram helt andra priser beroende på när man åker till och från Stockholm. Runt 700 per person och väg är ingen omöjlighet och jag tror att man kan komma undan ännu lägre på SJ om man åker vid rätt tidpunkt.

SusanneStromstedt
0

Ok, tack

Tatsja
0

Även om tåget skulle vara dyrt, så kolla upp bussar. Lite obekvämare än tåg och tar längre tid, men de brukar vara billigare.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

SusanneStromstedt
0

Om jag bokar tåg 3 månader före avresa kostar biljetten 98 kr enkel väl…

Svägerskan som ska följa med säger att det blir billigare att åka med weekendbuss. Då ingår resa + del i hotellrum, med frukost.

1550 + dryga 1000 lappen i fickpengar. Suck, låter dyrt i mina öron..

Tatsja
0

Betänk då vad hotell kostar om ni åker tåg.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

SusanneStromstedt
0

Jag hade tänkt mig vandrarhem annars, men det ligger kanske långt åt h***e ifrån stan?

jn84
0

Försök dig inte på tradera. Dom släpper biljetterna tolv timmar innan avgång och auktionen slutar sex timmar innan. Så blir du utan biljett så blir det ingen resa. Svårt att hinna hitta nånting annat med sex timmars varsel…

Går inte att åka bil då? Blir ofta billigare än Sj-resor, särskilt om man är två.

Sj-resor på "udda" tider är ofta billigare. Man bör undvika fredagseftermiddagar och söndagskvällar.

SusanneStromstedt
0

55-60 mil vill vi inte åka bil…Vi tänkte skåla i lite vin på vägen och bara njuta av kärringsemester Oskyldig

vanessa
0

Vilken show ska ni på? Är nyfiken i vanlig ordning. Sedan så ska du veta att det finns folk du känner här, blinkar lite med ögonen.

Det finns en masa fördelar med bil, men också nackdelar. Bor man inte på hotell med parkering så är det ofta snordyrt att parkera i innerstan.

Mina svärföräldrar tar ofta weekendbuss ner, och gillar det. Vandrarhem finns i stan också som Af chapman. Priserna där är bra, och du kan inte få en bättre vy.

Dubbelrum: från 265:-/ person
Bädd 185 - 280:-/ vuxen, 110:-/ barn
Du kan hitta dem här: www.afchapman.se 

Sköt om dig.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

SusanneStromstedt
0

Det är Barbarellas show, på Odenteatern vi ska till =)

Ska kolla in Chapmans . Tack för tipset! / Kram

vanessa
0

Så lite så. Pip bara till om du har andra frågor.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.