Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettbloggande-hemsidestexter
Läst 1222 ggr
precis
0

Uppskattning.blogspot.com

Hej, jag startade en blog i nyårshelgen, och den har endast ett syfte: att ge talangfulla svenska artister och musiker en virtuell kram. Kika gärna in och se vem jag skickar värme, omtanke och uppskattning till varje månad. Tipsa gärna era bekanta, så kanske det på något sätt sprids och kommer fram till den som jag hyllar.

http://uppskattning.blogspot.com

Ni får gärna tipsa mig här om era gamla favoritskådespelare, revyartister, konstnärer, musiker osv…

trist nog så var alla bloggar med "kram" upptagna.

vanessa
0

Trevlig idé tycker jag. Kan meddela att jag mötte Martin Ljung en dag på gatan. Brukar aldrig reagera på kändisar, då jag jobbat för så många. Men denna blev jag glad över att se in "real life". Wadling är också bra. Hans musik och röst är så… speciell och kanon. Tillsammans med bland annat fläskkvartetten som du skriver. Där kan jag meddela att jag hade ett varmt hjärta för en av dem. Men han var pappa till så många barn och skulle få ett till. Titta och prata med honom gjorde jag dock gärna :-).

En som jag älskar rösten för är Michael Samuelsson. Han skulle kunna komma hem till oss och sjunga vaggvisor när som helst. Mys.

Jan Åström samma sak. När som helst får han komma och sjunga för mig. Får fundera lite innan jag lägger in förslagen. Fast jag tror att de ligger i topp, tillsammans med Thåström. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

SusanneStromstedt
0

Vanessa,Michael Samuelsson,bor här i kommunen =)

Vi stöter på honom titt som tätt.Hans bostad ligger i Grebbestad.

Visst är han mysig..

vanessa
0

Michael spelade fantomen i Fantomen på operan. Där föll jag. Min bästis jobbade på den föreställningen så jag såg den flera gånger. Och när jag inte såg den så hörde jag den i fikarummet där de hade live ljudet gående. Har faktiskt fått en kram av honom, och det fick mamma också när vi var där. Varför vi fick kramarna vet jag inte, men det berodde nog på min kompis. Bert-Åke Varg var en riktig charmknutte, så jag tror min mammas hjärta började banka för honom :-). Av honom fick vi också kramar, och mig ville han sitta bredvid på någon middag. Men meddelade att jag inte var bjuden dit. Då suckade han och nämnde något om deras förlust. Det var trevligt att höra.

Men ingen kunde konkurrera med Samuelsons röst. Inte ens originalrösten från ursprungs Phantom of the opera. Och inga efterföljande. /Vanessa

SusanneStromstedt
0

Det kanske inte samma Samuelsson vi pratar om?

Trubaduren Michael Samuelsson?Från Stockholm?

45-50årsåldern?175-180 lång?

Värlsdberömd förvisso,men jag har aldrig hört honom sjunga opera…

vanessa
0

Fantomen på operan var en musikal, inte en opera. Är det denna man? För han sjunger allt möjligt, inklusive Bellman och annat. /Vanessa

SusanneStromstedt
0

Japp!Det är han det…han bor ett par mil ifrån mig =)

precis
0

#5 Han kvalificerar sig inte riktigt in på min lista av kommande artister på uppskattning.blogspot.com, än så länge, men jag tar gärna emot fler tips.

vanessa
0

Vilken sort passar in? /Vanessa

SusanneStromstedt
0

Här är en länk till en massa olika från hela världen

http://www.sanesociety.org/

Bara att söka på musiktecknet så hittar du hur mycket nya grupper/solister som helst

emsems
0

Jag gillar idén. Önskar bara att dom själv ficka läsa det! Tips på folk… Ronny Eriksson.
Endast svenska eller även utländska?

precis
0

#8 - 10 Hade ni läst första inlägget i min blog så hade ni förstått hela mitt koncept och tankar. :) ;) Bara svenska och bara de lite äldre som gjort enormt mycket av hög kvalitet och har blivit en aning bortglömda eller inte fått det beröm som de förtjänar…

Förhoppningen är att ryktet om min blog ska spridas, via mun-mot-munmetoden, och att de kanske når fram till den berörda personen, så att de får läsa det.

SusanneStromstedt
0

Per Ragnar är väl en duktig skådis?Jag tyckte han var kanonbra som psykopat i "Tre kronor".

Man ser alldeles för lite av honom på tv..

Sen när det gäller konstnärer fanns det en gammal dam som hette Ada Ahlqvist från Klippan i Skåne.Mycket duktig och med i konstnärsboken…

vanessa
0

Fniss, ska man minnas också, jag borde vara  med i de tankspriddas förening. Ska fundera vidare. /Vanessa

precis
0

bloggen är uppdaterad. När jag satt och brainstormade på kommande månads svenskar som jag vill uppmärksamma, så upptäckte jag att alla de duktiga och fantasirika kvinnor jag ville ha med har de gått bort. Astrid, Monica Z, Eva från "Fem myror…", osv…
Så jag söker nu med ljus och lykta efter tips på era favoritkvinnor…

precis
0

Är det nån som har koll på om Sickan Carlsson lever? Hon och Meg Westergren är de enda två levande svenska kvinnorna som jag har som kommande "uppskattningar" i min blog…
Fler förslag?

SusanneStromstedt
0

Jo,Sickan Carlsson är ännu vid liv Skrattande

precis
0

#16 vad bra att det fortfarande är krut i gumman ;) då får hon bli april månads: uppskattning.blogspot.com

jag upptäckte själv att det bara var gubbar som jag mindes och ville framhålla som "gamla genier".

precis
0

Uppdaterat bloggen.

precis
0

uppdaterat bloggen igen. Men det blev nåt strul, jag hoppas det fungerar eller löser sig…

precis
0

nu har jag lagt till fina porträtt-foton på alla mina uppskattade gamla hjältar också

emsems
0

Ett tag sedan man såg till dig precis. Kul att du hittat tillbaka =)

precis
0

#21 jag har inte försvunnit. det är bara lite mycket måsten på sommaren…

Uppdaterat bloggen uppskattning.blogspot.com idag, ett par dagar för sent…
men det kommer en lång beskrivning dit snart…

nu när Esbjörn Svensson avled i en olycka så började jag fundera på utveckling, förändring av min blog. Vad tycker ni få som har kikat in där?

Ska jag börja på en minneslista på avlidna, vad gör jag när någon av de på min uppskattning försvinner?

"Life's a bitch, and then you die."

"wroooom", "what was that", "thats your life", "can I have another one?"

emsems
0

#22, jo jag känner detsamma. nu kom det in ett regnmoln så jag fick passa på!

precis
0

Nu har jag äntligen uppdaterat bloggen, och samtidigt skrivit in Augusti månads TACK!

jag har blivit ganska kluven nu, sedan jag skrev #22. Jag vill höra mer funderingar om hur ni tycker jag ska fortsätta. ??? Ska jag fortsätta???

ha en kanonbra vecka i solen!

J

emsems
0

#24, gvetvis ska du fortsätta, varför inte?

precis
0

Ska jag uppmärksamma de som avlider, som jag inte hunnit ta upp på min lilla lista?

Ska jag skriva in när de som är på min lista avlider?

Och hur ska jag orka med och minnas att jag ska skriva en ny blog varje månad. jag måste knappa in det som ett larm på mobilen eller nåt.

Och mest så funderar jag över om det finns några läsare… 86 besök på bloggen hittills, vet inte om mina 10-20 besök räknas med i den siffran.

bjarvamor
0

Jaa du Precis! Hur man än vänder sig så har man ändan där bak!Flört

precis
0

jag sitter och skriver ihop nästa månads uppskattning nu. tyvärr har jag redan nämnt hennes namn. så jag kan inte ha nån tävling där ni får gissa vem som får september månads hyllning.

Jag hoppas ni gillar min blog, och att ni berättar om den för några fler så att ryktet sprids. Kom gärna med förslag på kommande månaders uppskattningar. För t.o.m jag kan ha glömt nån svensk folklig bortglömd hjälte som fortfarande finns bland oss.

frid & fred & en trevlig höstig helg!!!

Tatsja
0

Julia ceacar, underbar skådis och älskar hennes sång. Åke grönberb. Sång och skådis. Båda avlidna. Tage Danielsson, Robert Gustafsson. Totte Walling.

Lite förslag till din blog

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

precis
0

tack för tipsen. jag funderar vidare.

precis
0

nu har jag återigen uppdaterat min blogg ett par dagar för sent. Gissa vem som förtjänat månadens uppskattning och tack!!!

uppskattning.blogspot.com

precis
0

exakt samma sak har hänt igen. jag ligger några dygn efter med att välja ut och skriva en liten text. Jag var klok nog att skriva december-artikeln redan nu. Gissa vem det blir? Det är en person som fyller år i december. född 1945. behöver ni fler ledtrådar, så kanske ni inte förtjänar någon gissningstävling, utan vinster dock. ha en fantastisk helg, alla ni kända och okända hjältar!!!

emsems
0

Ingen som helst aning!