Hur syns NI?
Eftersom jag är både bilförare och hundägare så måste jag bara påpeka vikten av att synas. Många gånger när man är ute och kör så har folk mörka kläder på sig. Syns nästan inte alls. Speciellt om det inte finns gatlampor. Som hundägare och även om jag bara är ute och går när det börjar skymma, så försöker jag göra allt för att synas.
Har extra reflexer på rollatorn. Reflexväst eller reflexjacka. Min hund har reflex på kopplet. Allt för att jag vill bilförare ska se mig och Tatsja.
Tyvärr är det många som tror att det räcker med gatbelysningen, men det är svårt då också.
Så snälla. För er egen skull och mitt. Sätt på er reflexer.
Tatsja Medarbetare rörelsehindrade och kost
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Tänk på att det även behövs i stan. Underlättar för bilisterna. ÖB säljer ni billiga västar och reflexband.
Så bär reflex, det kan rädda ert liv.
Väl mött, Tatsja
Så här ser vi ut. Sonen fick agera mig

Reflex = Billig livförsäkring.
**MVH Cerrolyn
haha får man svara "är inte ute på kvällarna?" jag kör mest bil, å går sällan ute när det är mörkt alls… =)

Vi har varit nära att köra över ungdomar, som kört med släckta lampor på mopederna. De har inga hjälmar på heller och tror säkert att det är odödliga. Hur kan deras föräldrar undgå att märka vad deras barn håller på med? Jag fattar det inte!
Jag är som en lysande julgran när jag går ut!
Eftersom jag är "hästtjej" är jag uppfostrad att alltid ha reflexer på mig när det är mörkt. Vi bor också på landet, vilket gör reflexer extra viktigt, här finns inte en endaste liten gatlykta. Stalljacka och stallflecejacka är båda varseljackor med rejäla reflexer. Hunden har reflexsele när han går ut och hästarna har alltid minst fyra benreflexer och reflexbrösta.
Uhum, jag kan väl påstå att jag själv varit påväg att bli påkörd i mörkret ett par gånger.
Det var då på vintern sådär vid tre-fyratiden(kolsvart är det ju då också).
Det är lätt att tro att man syns där i sina kläder som inte är svarta och med lampor 50m bort, när man själv ju ser andra människor på avståndet av cirka 100m… men antar att det är annorlunda om man är upptagen av körning också?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
I stan syns jag inte alls, men jag har en reflexväst i bilen, om jag skulle behöva gå ut på en mörk väg. På samma sätt har jag varselväst eller varseljacka om jag ska gå på en mörk landsväg.

Jag har alltid på mig reflexsväst när jag orienterar, om det nu inte är jätteljust ute. Och annars brukar jag inte vara ute på kvällarna.
Även när det är skymning så ska reflexer vara på och nu när den mörka årstiden kommer, så är de på dygnet runt. Man vill ju synas.
Väl mött, Tatsja
Jag har lyse på min cykel men inga reflexer till mig själv eller liknande.

Reflexväst på mig, påsydda reflexer på hundens sele och koppel.
Går alltid ut på vägrenen eller ner i diket om möjligt när mötande bilar kommer.
Fair Winds and Following Seas!
#10 Använder du reflex på dig själv, så ser bilisterna dig bättre. De är inte så dyra och tänk på vilken billig livförsäkring det är.
Väl mött, Tatsja