OT:Märklig dröm
Tänkte jag skulle berätta för er om en märklig dröm jag hade i natt. Drömde att vår Kung kom hem till mig för att klippa sig! (Jag är utbildad frisör, bland annat). Han satte sig i en gungstol och började gunga hej vilt, haha!
När jag hade satt på honom klippkappan så upptäckte jag att jag hade satt den åt fel håll. Blev mycket generad och undrade hur jag kunde göra ett sånt banalt misstag. Kungen märkte dock inget.
Det var väldigt svårt att klippa honom eftersom han gungade hela tiden. Hans hår var inte grått som det är nu, utan mörkbrunt och lockigt som det var en gång i tiden.
Hela tiden kom det folk hem till mig som frågade om olika saker eller som bara ville hälsa på. Det var irriterande, och till slut sa Kungen: Det var väldigt vad det springer mycket folk här! Vänta lite, det var intressant! Jag måste hämta min kalender och skriva upp vilka det är.
Han reste sig och hämtade sin kalender och började anteckna. Jag undrade om jag skulle våga fråga honom hur Sivia mådde, men visste inte om jag skulle kalla henne för drottningen, eller för Sivia? Det var ett svårt beslut, så det blev ingen fråga.
Plötsligt ser jag att jag håller på att klippa Kungen med min kökssax, ni vet en sån där orange stor sax. Jag blev jättegenerad att jag hade tagit fel sax, men kungen tycktes inte märka något, som tur var.
Här slutar min dröm genom att katten kommer och väcker mig! Antagligen en mycket symbolisk dröm? Finns det några drömtolkare här inne mån tro?
Haha! Tja du.. Han är ju färgblind, så han såg väl itne att saxen var orange? Det kan väl vara så att du längtar efter att klippa någon… Gärna vill satsa på klippandet, men rädd att göra misstag? haha Inte vet jag 
Man kan bara hoppas att Hans Majestät Konungen var en god kund och gav dig dricks efter det att katten väckt dig. Förslagsvis tillräckligt mycket för att betala tillbaka de skattepengar apanaget har kostat dig genom åren.