Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettjournalistik
Läst 1178 ggr
emsems
0

Nytt jobb

Jag blev just uppringd från en lokal tidning som ville att jag skulle skriva hästsport åt dem. Perfekt för mig, då jag är en aktiv ryttare och tävlingsgrenledare. Jag är ju ändå på alla tävlingar, och nu får jag betalt för det. Jag gör första artikeln på fredag och andra på söndag, efetr det skall vi diskutera hur det skall fortsätta. Känns jättekul! Tidningen är också enligt mig den enda lokala vettiga tidningen.

De hade en tidigare journalist som skrivit i flera år, men pga klagomål kommer hon inte vara kvar. Jag ser det del som en kul grej och ett extragig, men även som en möjlighet för framtiden, att kunna byta arbete till att jobba för dem, om jag i framtiden skulle vilja det.

Känns jättekul!
Sedan blev jag även kontaktad från en sportklubb som ville att jag skulle göra deras klubbtidning. Det vore ett jättestort jobb, både för mig som person, men även inom stans skribentgrupper. Det vore häftigt, tog dock rätt bra betalt för detta då jag inser att det tar mycket tid… Undra hur jag ska hinna med allt och dessutom heltidsjobbet?

Men jag är inte känd för att ligga på latsidan!

LM
0

Grattis till en massa nya möjligheter! Vad spännande och kul att bli uppringd också Glad

bjarvamor
0

Grattis Emma! Men jag blev lite orolig nu att du har tagit på dig för mycket? Ibland är dett lätt att tro att man ska hinna med hur mycket som helst! Men dygnet har bara 24 timmar, eller hur?

Hoppas du "kirrar" det! Glad Kram!

SusanneStromstedt
0

Så roligt Emma!! Du har nog framtiden för dig/ Kram

h00jff
0

Vad kul! Grattis!

precis
0

Grattis så himla mycket. Kom dock ihåg att när det börjar bli väldigt mycket uppdrag, att du börjar se över vad som känns mindre roligt, och vad som du tjänar mindre antal kronor på per tangent-nedslag. För hälsans och sambons skull :) ;)

vanessa
0

Grattis, vad roligt att det rör på sig. Snart kan du säkert säga upp dig från det mindre roliga. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emsems
0

Jo det är alltid tiden som är min fiende. Det är svårt att hinna med alla mina jobb, även om jag gillar dem alla.. jag jobbar ju även och håller privatlektioner inom ridningen. Men det är nästan omöjligt att tacka nej då jag gillar alla jobb, och framförallt så saknar jag dem när jag inte har dem. Däremot kanske en halvtidstjänst skulle passa bättre på mitt hetidsjobb för att hinna allt extrajobb? Jag kan nästan lite hoppas att jag inte får sportjobbstidningen då det skulle innebära mycket jobb (iofs också mycket pengar!). Men jag tror det kan bli droppen som får bägaren att rinna över i min stressnivå just nu. Men… det skulle vara kul med den extrainkomsten, även om den inte direkt behövs. Men då kunde jag kanske bjuda karl på en utlandsresa bland annat, vore kul! =) (fast när skulle jag hinna det?) haha! Skrattande

precis
0

#7 exakt, det betyder inte så mycket att tjäna några tusen extra om man inte har tillräckligt med fritid att bränna dom kronorna (varken på resa eller att gå o shoppa skor & handväskor)

siddelina
0

GRATTIS EMMA!

jn84
0

Grattis!

Låter himla roligt att bli uppringd och bli erbjuden jobb. Måste betyda att du har ett gott rykte! :)

emsems
0

#8 haha, ja! Men om man tar igen det på att istället köpa dyra saker jämnar det ut sig. En lägenhet till exempel! Men iofs är det sällan man hinner se den =) Är nu sjuk två dagar, då jag blev fööör stressad. Tar två dagars time-out.