Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: ot-utanför-ämnet
Läst 737 ggr
bjarvamor
0

Vad önskar du att du sagt!

Vad önskar du att du sagt den där gången när du blev mållös! Eller vad önskar du att du aldrig sagt?

Min dotter var liten, tre eller fyra år och hade en ny kompis som jag bara hade träffat hemma hos oss ett par gånger. En dag kom jag och gick genom parken och där sitter kompisen med sin mormor, tror jag!

-Hej Veronica, säger jag! Sitter du här med din mormor i parken? 

-Näe, för det är min mamma, säger hon!

Kommer inte ihåg hur jag lyckades klara mig ur den pinsamma situationen. Det önskar jag att jag aldrig hade sagt!

SusanneStromstedt
0

Den var rätt kul faktiskt Flört

Ska försöka tänka ut nåt att dela med mig av / Kram

Creation
0

Oj, oj, oj… det finns massor av saker jag önskat att jag inte sagt och ännu fler saker jag önskar att jag hade sagt :P Dock var ingen av gångerna jag kan minnas för tillfället särskilt roliga.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

emsems
0

Hahahha! oj då!

Inget som jag kommer på just nu, men finns säkert jättemånga

SusanneStromstedt
0

Nu kom jag på nåt galet!

Lillsyrran , som fortfarande bodde i föräldrahemmet, skulle skoja med mamma när mamma fyllde 55 år. Hon hade köpt en plastbanan som man delade skalet på och där i fanns en penisattrapp. För att inte mamma skulle hitta detta i förväg ville hon förvara den hemma hos mig . Den fick då vara högt upp i min bokhylla eftersom jag hade en  liten Gabriella på 4 år då.

En dag kom Gabriellas farmor, som var jehovas vittne, på besök. Jag var nyss frånskild och var bara glad att farmor Asta hälsade på. Gabriella och henns farmor satt i vardagsrummet under tiden jag gjorde kaffe. När jag kom dit igen, var det en pinsam tystnad som darrade i luften. I sin hand satt Asta, med denna plastbanan och hade skalat den. Hennes ögon stod ut ur hennes bleka ansikte när hon sa; Gabriella ville bjuda mig på banan…

Oj, förlåt! sa jag och tog den snabbt ifrån henne.

Det är min mammas pille hojtade Gabriella helnöjd. Hon hade hört moster säga att det var mammas …

Jag önskar att jag berättat vad den gjorde i min bokhylla.

Stackars Asta såg helt fördärvad ut när hon for hem Skäms

emsems
0

haha, kom hon någonsin tillbaka? =)

emsems
0

Nu kom jag på en, mitt värsta minne någonsin. Jag bodde fortfarande hemma och gick gymnasiet. Min pojkvän hade spenderat natten och på morgonen könde vi oss lite sugna.. Mitt i allt ihopa med en karl över mig så kom mamma in i rummet. Hon stod och stirrade på oss och liksom "frös" i steget. Stod kvar jättelänge och tillslut sa hon "Emma, du missat väl itne bussen?" vi låg kvar, spritt språngades nakna och sa ingenting. Vad fasen svarar man då?

SusanneStromstedt
0

Nej, hon dog av sin bröstcancer ca två månader senare

Ha ha ha, vi kör ju för fullt nu, skulle du ha sagt..Cool