OT Bröllopsnatt inte utan besvär
Fick höra en så kul historia och kände att jag bara måste få dela med mig av den 
Fredrik och Maria hade just gift sig, men hade inte råd med en ordentlig smekmånad, så de åkte hem till Fredriks föräldrar för den första natten tillsammans.
På morgonen kom Sebastian, Fredriks lillebror, ner till köket där deras mamma stod och lagade frukost. På väg ut genom dörren för att gå till skolan frågade han om Fredrik och Maria var uppe än?
- Nej, svarade mamman.
- Vet du vad jag tror, frågade Sebastian?
Mamman svarade reptilsnabbt:
- Jag är inte intresserad av att veta vad du tror. Iväg till skolan nu!
Sebastian kom sedan hem för att äta lunch och frågade på nytt:
- Är Fredrik och Maria uppe än?
- Nej, svarade mamman.
- Det spelar ingen roll vad du tror, sa mamman. Ät och stick iväg till skolan nu!
Efter skolan frågade Sebastian ännu en gång:
- Mamma, är Fredrik och Maria uppe än?
- Nej, svarade mamman.
Mamman, som nu började bli ganska irriterad, svarade:
- Ja, men ok. Berätta då för mig vad det är du tror.
- Jo, sent i går kväll kom Fredrik in till mig för att hämta vaselinet och jag tror jag gav honom mitt modellim.
*asg* Haha, det var bra ;P
Hanna

hehe 
Den var bra!
Får mig att tänka på när vår son var liten och vi hade främmande av en granne, som var stor och kraftig, rund om kinderna och lite rödrosa i skinnet. Håret en aning tunt och cendréfärgat.
Vi satt och pratade och ingen var fokuserad på vad vår son, Martin 4 år, gjorde just då. Jag såg honom springa runt vår besökare, runt stolen där han satt, medan han ivrigt iakttog honom. Plötsligt satte han sig på soffan bredvid, mycket fundersamt skådande. Då blev jag orolig för vad grabben tänkte säga men det var för sent.
- Men nog är du ganska lik en gris!
Gammalförståndigt och sakta, konstaterade han fakta, med huvudet i händerna och armbågarna mot bordet. Det var ärligt och allvarligt menat.
Grannen blev alldeles röd och började nästan stamma, vi rodnade av skam och bara att hålla sig för skratt, var svårt när det bara bubblade, från maggropen någonstans.
Det var det svårt att hålla masken, för pojken hade faktiskt träffat rätt, vid närmare eftertanke.
Ploppar upp ett minne av en man som ibland kom och hälsade på när jag var runt 4 år. Tog mig många år att förstå att han inte var med barn.
Måste bara berätta vad grannens jänta gjorde igår. Hennes mamma kom och sa att hon skulle skälla på mig.
Varför då, sa jag. Jo, hon hade sett att jag har is i frysen. När de fryst ordentligt så lägger jag över dem i plastpåsar. Då har jag alltid is hemma. Hon hade kommit in och hällt vatten i islådan och sen hämtat en påse och hällt över till den. Trodde det skulle bli iskuber på en gång. Hon är 8 år men lite sen. Lovar mamman skrattade gott, men golvet var blött. Jag gick över med en påse isbitar till henne. Men hon var lite sur på mig, lilla fnittermajan. Ungar är goa.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Haha vilka härliga berättelser =)