Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivlust
Läst 570 ggr
radera
0

raderas tråd

Efter ett egentligen impuls bidrag till Månadens Text Augusti fick jag en kommentar som löd "du har missat att berätta för oss att du kan skriva och rimma! och du gömde att säga hej genom att ge oss mer smakprov i en egen tråd! :D fortsätt va kreativ!!!".

Nu förstår ni varför jag precis startade en egen tråd! Mitt bidrag till tävlingen var dikten nedan.

AUGUSTIMÅNEN

Sitter på bänken i parken,

månens sken blänker i marken.

Ser gräset glimma,

sakta kommer en smygande dimma.

Vilken vacker syn när jag tittar upp mot skyn.

©sarah karlsson 2oo8

Kommentera gärna denna och även kommande texter som jag publicerar, all kritik är bra kritik!

emsems
0

Hej radera och välkommen till att bli mer aktiv på sidan! Jag har tyvärr inte läst Månadens Text Augusti, för av någon anledning så kan jag inte komma in på den tråden. Bara den tråden. Konstigt.
Din dikt är bra och jag hoppas att du kommer med fler bidrag i både tävlingar och på din egen sida.

radera
0

Jag ska försöka lägga upp mina texter här i tråden med jämna mellanrum, är ute efter all kritik jag kan få för att bli bättre.

Nu verkar ju iaf röstningen vara igång så vi får väl se hur det går, är iaf nöjd med mitt bidrag! Ska försöka återkomma med fler bidrag i andra tävlingar.

radera
0

ÖVERGIVEN OCH BORTGLÖMD

Liten stuga med vita knutar,
där står den i branten och lutar.

Sned och vind,
med vädersliten grind!

Kaffepannan ännu på vedspisen står,
där har den stått i många år!

©sarah karlsson 2oo8

radera
0

För att förtydliga:

Vill gärna ha kritik (all kritik), tips och tricks, att tänka på osv eftersom jag är totalt nybörjare!

emsems
0

Du har fina Dikter om saker i alla fall jag ofta tänker på. Övergivna saker som känns lite tragiska. Du hittar något som behöver en liten tanke och skriver vackert om den. Jag hade personligen inte valt att använda utropstecken i texten. Det ger en känsla av skrik och stressar upp lite. Ger lite fel känsla tycker jag nog. Kanske testa med bara en punkt eller inget alls?

radera
0

Nu när du säger det så är nog punkter det rätta alternativet. Utropstecknen gör precis som du säger, stressar upp dikten.

Meningen är ju att denna dikt ska läsas med ett lugnt tempo och skapa en lite tragiskt eftertanke åt läsaren.

emsems
0

Vad bra att du håller med =)