Tatsja's debutbok
Berättelsen om Anna. En Självbiografi om hur det var att växa upp under 50-60-talet i en alkoholistfamilj. Om kampen för att överleva hunger och stryk. Om styrkan att orka.
Den handlar om mitt liv. Undrar hur jag kan stå här idag och inte har gjort slut på livet. Men min uppväxt har nog gjort mig stark. De som köpt den där jag bor, har kommit fram och sagt att de grät när de läste den, kunde inte lägga ifrån sig boken förrän den var slut, gett mig kramar. När kommer uppföljningen och lite djupgående berättande om det vuxna livet?. Känns jätteskönt att den uppskattas så och samtidigt konstig. Skriver ju under ett alias bara för att mor och syskon finns i livet. Ha det så skönt.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Hej! Jag hade skrivit i din tråd ett inlägg, men det försvann då hela iFokus hängde sig. Ialla fall så handlade det om att du gärna får skriva en artikel om att skriva som första bok, som vi sedan kan publicera här på skrivlust. Jag tänkte mig något i stil med att berätta om tankar inför starten, hur du jobbat, hur du valt att strukturera och varför, vad man väljer att berätta eller att utelämna, när blir det för personligt? Hur skriver man ihop det och när är man färdig egentligen? Vad gör man då? Kontakt med bokförlag? Att ge ut den, göra reklam och ta följderna.
Är du sugen på skriva ngåot sådant? Skulle vara jätteintressant att läsa!
Javisst, så gott jag kan. Ska försöka knåpa ihop den under veckan. Går det bra? Ska jag sända det i ett pm till dig eller trycka på artiklar?
Kramiz
Väl mött, Tatsja
du kan skicka den till mig så kan jag se om det är något jag vill ändra innan vi publicerar det, typ om något saknas eller så =)
Vad kul! Ska bli kul att läsa!
Ok. blir senare. Har knåpat lite, men ska till lite mer.
Är så otroligt trött idag. Feberfrossa. ska lägga mig i soffan och se på tv. Lär nog somna där. Sonen får väcka mig när Tatsja ska ut.
Kramiz
Ps. tatsja i köket
Väl mött, Tatsja

Fin vovve =)
Det tycker jag låter som en jättebra artikel, den vill jag läsa
Jag vill också skriva en Självbiografi, men vet då inte hur jag ska börja. Än så länge bara en tanke. Först kanske man ska kolla upp om det finns någon målgrupp för ämnet? men det tror jag. Ska bli spännande att läsa om du har tid att skriva!
Bara sätt dig vid datan och börja skriva. Har du bestämt dig för vilken tid du ska börja med så är det bara att sätta orden på pränt. Blir det oordning, så är det ju lätt att klippa och flytta. Då jag inte vet om det är en biografi eller diktbok eller bara en fantasi du ska skriva, så är det inte lätt att ge råd. Men annars är det bara att göra som jag skrev i början. Du får gärna fråga mer, jag svarar i den mån jag kan.
Kramiz.
Ps. Tack Susanne. Det är Tatsja. Bordercollie/karelskbjörnhund
Väl mött, Tatsja