Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 828 ggr
emsems
2008-08-21 18:03
0

Mål

Vad har ni för mål i livet? Har ni uppnått era mål som ni haft tidigare?
Berätta gärna om era mål och gör en lista på mål som ni måste checka av!

**Min lista:
**1 månad: Hoppa bäbishästen 60 cm i galopp. Flytta in i nya lägenheten. Färdig med inredningen. Lagad bil.
6 månader: Hoppa 90 cm samt bana med bäbishästen. Bästa numret av tidningen Västerbottens Näringsliv, samt bästa numret någonsin av tidningen Upp i Norr.
1 år: Höjd lön till X kr.
Hoppa och tävla 90 cm med bäbishästen.
Skrivit färdigt min bok.
3 år: Lön minst X kr.
Bättre jobb.
Ny bil.
Gett ut bok.
5 år: Gravid.
Hus.
Gift.
10 år: Toppjobb.
Fått uppmärksamhet i stor grad över arbeten.
2 barn.
Livstid: 2-3 böcker.
Journalistpriset.

Kanske får komma på lite mer saker… Hm…

Creation
2008-08-21 23:07
0

Jag har faktiskt gjort en lista på saker jag ska utföra inom ett år ;)  Det är lite småroligt och jag kommer säkert vara stolt över mig själv när jag klarat den. ^^

_Kan väl göra en sådan där mål-lista som du gjort också då ;)
_
1 månad: Höja marsvinens resultat i utställning. (a)
Få tillbaka dygnsrytmen.
Prata lite mer med alla. *s*
6 månader: Höjt mina betyg avsevärt.
Beslutat vilket gymnasium jag ska välja.
Marsvinen fått bra placeringar i utställningar. ;)
1 år: Skaffat två marsvinshanar till.
Börjat gymnasium med trevliga grundskolebetyg.
Fixat sommarjobb.
3 år: Skaffat pojkvän.
Börjat föda upp marsvin.
Klara alla kurser med toppbetyg. :)
5 år: Kommit in på SLU.
Flyttat till studentlägenhet(1-1,5:a).
Ordnat inkomst.
Byggt ett burskåp.
10 år: Klarat universitetet.
Fått ett jobb nära stockholm.
Skaffat stor lägenhet eller litet hus med trädgård. ^^
Livstid: Bli framgångsrik veterinär.
Skriva en bok.
Bli stor marsvinsuppfödare. ;)
Starta egen familj.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

precis
2008-08-21 23:27
0

1 vecka: Tandläkarbesök :( brrrr, Premiärkväll på Kortfilmsfestivalen som jag arrangerar (hela hösten, fram till Lucia). Få klart med CSN.

1 månad: Designprov på utbildningen.

2 månader: gjort klart 4-5 konstfilmer till en utställning om graffiti/street art/civilkurage/olydnad.

1-2 år: påbörjat (& kanske färdigställt) några eller flera av mina manus/utkast till noveller/konstprojekt/seriealbum/animerad film.

Livstid: hitta någon att älska förutsättningslöst, som älskar mig lika mycket tillbaks.    Klara mig fram till pensioneringen utan att behöva ta en anställning igen.      Skapa konst eller musik som blir uppskattad.   Klara av att vara utomlands några månader varje vinter, utan att flyga allt för mycket.

SusanneStromstedt
2008-08-22 10:57
0

Jag tar en dag i taget, men gör så mycket som möjligt av den dagen istället. Om jag får leva utan större sjukdomar är jag väldigt nöjd. Medan jag var sjuk fick jag en tankeställare…

Lev så mycket ni kan i nuet/ Kram

emsems
2008-08-22 11:07
0

#1, låter bra med betygen! kämpa på!
#2, vilken utbildning går du?
#3, ja visst ska man leva för nuet, men det är bra att ha Struktur och mål ändå. Att leva i nuet gör amn ju ändå, annars skulle man varken klara eller orka kämpa mot målen

SusanneStromstedt
2008-08-22 11:21
0

Jodå, jag gör mitt yttersta för  att nå dagens  mål varje dag.

Det skulle bli psykiskt jobbigt att planera för långt fram..

precis
2008-08-22 15:42
0

#4 Design- och Träteknik, Högskoleutbildning, 180poäng. (67,5 avklarade)

Och vad är det för något du skriver på som ska bli utgivet om 1-3 år?

#5 Jag har levt väldigt mycket i nuet i några år. jag har också tyckt det är jobbigt att ha kalender och boka in saker mer än 24 timmar bort. Men det går att vänja sig med schema och att planera in egna konst- och kulturprojekt lite längre bort.
Tycker jag kan fortsätta vara i nuet trots det, för jag jobbar inte åt nån annan. Försöker sortera bort alla olustiga saker.

SusanneStromstedt
2008-08-22 16:30
0

Jag värdesätter livet annorlunda än förut nu. Tar inget för givet. Det är så lätt att ta en människa för given t.ex

Men jag tar även de olustiga sakerna till mig för det måste ju betyda nåt att de uppstår. Kanske det hjälper en en medmänniska.

emsems
2008-08-22 17:55
0

#6, jag har påbörjat en bok. Har jobbat som fasen på mig, coh nu ligger den på hyllan för mognad, men ska se över den en andra sväng nu snart. Tror man måste se den med färska ögon många gånger för att utveckla den… Men känns lovande, dock myyycket arbete kvar!