Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivlust
Läst 1204 ggr
emsems
0

Tillbaka!

Jag har varit borta ett bra tag nu, frankrike, stockholm och uppsala. Tillbaka i mitt näste igen så ska jag nu kollaigenom allt som hänt på sajten sedan dess. Detkan ta lite tid, men ajg jobbar mig fram, och jag ville bara meddela att jag inte glömt er!

Det är skönt att se er igen!

vanessa
0

Och vi är glada att du är tillbaka. Jag sitter och gör vågen. Hoppas att du hade trevlig semester. Välkommen tillbaka! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Guldgruvans
0

Välkommen tillbaka!

SusanneStromstedt
0

Hej Emma! Hoppas du haft trevligt Glad Skönt att du är här igen / Kram

emsems
0

Allt var super! Frankrike är verkligen fint, men varför Oh varför, kan ingen engelska?

mondeo
0

Välkommen tillbaka!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

SusanneStromstedt
0

Så bra att du säger att ingen i Frankrike kan engelska. Rebecca tjatar om att vi ska åka dit och hon läste bara franska en termin Skrattande

emsems
0

Man klarar sig inte så långt på en termin. Men alla är rätt hjälpsamma och vill hjälpa till, men om man inte kan berätta vad man vill ha så är det ju svårt för dem att förstå. Ett tips om ni åker, ta med en parlör! Man känner sig som en otroligt töntig turist, men de räddade mig i många lägen!

vanessa
0

Kroppsspråk fungerar också bra. Fast jag har varit i Paris, och där lyckades man med en del engelska, sedan en stor dos kroppsspråk, leenden och pekande. Bodde i en lägenhet någon vecka. En härlig lägenhet med blomster från grunden pch upp till taket. Satt och hörde grannens tv, och plötsligt så hörde jag svenska julsånger. Gick ner på gården och kikade runt. Ser en tv där de visade Fanny och Alexander (Ingmar Bergmans film) Den var dubbad till franska, men sångerna lät de vara kvar på svenska. Det kändes lite sjukt :-).

Sedan flyttade jag till en annan lägenhet, ännu bättre och väldigt centralt. Ön bredvid ön som Notre Dame ligger på. Det var roliga tider. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.