OT - snacktråd
Idag blir en spännande dag för mig, jag ska gå till banken.
Banker har ju en viss makt över oss människor man kan väl säga att vi är beroende av dem.
Jag bor i lägenhet just nu men trivs inte så bra känner mig lite instängd. Vill hellre bo i hus, och nu har jag hittat ett hus långt ut på landet. Där vill jag bo!
Har fått ett lånelöfte från banken så egentligen är det ju klart men man vet aldrig med banker.
Håll gärna tummarna idag kl. 14.00
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Kul med hus Mondeo! Vi står i startgroparna för att flytta till vårt första hus, vår första egenägda bostad över huvud taget - får nyckeln nästa vecka :). Sedan blir det målning, tapesering och renovering av badrummet hela semestern. Trist att den skall gå till det, men det gör inget, för vi har ju HUS! :)
Håller tummarna för dig om ett par timmar ^_^.
#0 kul! Man ska aldrig bo på en plats man inte trivs, så jag tror absolut att du gör ett bra val. Själv sitter man och håller på beställa ett helt nytt kök från ikea till nya leggan =)
På lördag är huset mitt!
Banken hade sin vänliga dag. Nåja, dom vill ju säkert låna ut pengar det är ju det dom bl.a. lever på.
Som sagt på lördag skriver jag på alla papper.
Kan berätta mer om huset senare.
Nu börjar man fundera på alla praktiska saker: Hur bra Internet kommer jag att få, detta är mitt ute på landet? Vill ju inte missa Skrivlust.
Oj, vad ni måste renovera, låter dyrt!
För mig blir det faktiskt minimal renovering. Bl.a. måste jag ge mig på att måla några fönster på utsidan, kanske någon tapet får bytas men annars kan jag bara flytta in.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
#3 grattis :) åh jag längtar tills den dagen då jag får bo i hus :)
#3, jo det är genomgående renovering av hela lägenheten… allt från golv till tak och allt där emellan. Det enda vi lämnar är badrummet som "endast" får ett nytt skåp, en tvättmaskin, en duschstång och lite nya krokar m.m. Att bara börja tänka i badrumsrenoveringsvägarna kostar ju multum…! Skönt för dig att det mesta var klart! Du kan få komma hit och ta igen det lite, hehe!

Grattis till nya huset Mondeo! Längtar också efter ett litet hus på landet. Har nästan alltid bott i hus, förutom just för tillfället när jag bor i lägenhet! En "liten" skånelänga med halmtak, drömmer jag om!
Nu börjar det närma sig.
Räknar med att om ca fjorton dagar börja att flytta in i mitt hus.
Det kommer att passa perfekt då jag ska ha två veckors semester just då.
Huset är ett 1 1/2 plans villa från 1936 i mycket bra skick på 85 kvm.
Jag bor ensam så det blir en tuff period med packning och packning och städning.
Men tänk sedan när jag sätter mig ute i trädgåden under äppelträden med min bärbara med mobilt bredband och skriver inlägg på Skrivlust, dé ni!!
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
*avis* Jag har funderat på att köpa en bärbar….
Hoppas du ska trivas i huset=)