Syndat
Jag har syndat. Jag skulle baaara köpa ett par strumpbyxor på stan, men.. det var ju rea överallt. 30 minuter senare hade jag köpt stumpbyxor, vin, en tröja och en väska. Jag har ne tendens att shoppa på tok för mycket, men nu när vi måste renovera hela lägenheten skulle alla slantar gå till det och överlevnad. Men.. Väskan var jättefiiiin… Precis en sån som jag länge sökt (2 dagar?). Eller inte riktigt men iaf inom samma tanke. Nästan.
Per sa "Men babe! Nu blev det ingen fåtölj då?"
Men men men… Den var ju så fiiiin. Okej, från och med nu är det slutshoppat för denna damen. Iaf denna månad. Tror jag…

*skrattar* Men man måste få lov att shoppa ibland 

Gick också ut och shoppade idag, när jag inte skulle göra det :-). Två underbara kuddar till mammas nya fåtölj, en glasskärbräda till henne. Sedan blev det två halsband till mig. En kedja för min Torshammare som jag alltid har på mig, men haft i läderrem de senaste 25 åren. Sedan ett halsband i form av en tarantella (spindel). Allt var till riktigt bra pris. Så även jag har syndat. Men hälften av synderna var till mamma i varje fall :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
haha killen som var så negativ till mitt shoppande kom hem och hade köpt en ny hudkräm för 350 spänn (!!!). Då sa jag att han nog aldirg mer kan uttala sig om mitt shoppande! haha!
Han säger till följd av det "men.. det är ju för att man ska må bra… inte för att se fin ut" =) Det var nog det kassaste jag hört

Fast han mår ju bra av att ha köpt det, så jag förstår honom. Sedan om han mår bra för att han unnade sig det, eller för att det får hans hud att må bra låter jag vara osagt :-). /Vanessa
Men jag mår ju bra av att ha en rååååååfinväska? =) Eller så mår jag dåligt av att ha en väska jag inte gillar?
Betalade just räkningar för ca 10 000 kr. Kul va?

Alltid lika roligt att betala räkningar… Därför måste man få unna sig saker som är roligare än räkningarna.
Hoppas verkligen att du gillar din väska, blir osäker nu. /Vanessa
Joda, jag älskar den!

Bra. Skönt att höra. /Vanessa
Det är tur att vi killar inte har dessa tjejproblem.
Hudkräm för 300 spänn är ju en självklarhet och dyra dataprylar räknas väl inte?
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Verkligen inte :-). Som den enarmade banditen han kom hem med. Det är väl knappast shopping… /Vanessa

Skrattade när jag läste ditt inlägg häromdagen Emma. Och så tänkte jag att det är sällan jag gör såna där impulsköp med lönen, brukar bara köpa sånt jag faktiskt behöver.
Eller inte.. Var iväg och skulle köpa skor tillsammans med min yngsta syster. På nåt sätt hamnade vi i hästaffärerna och helt plötsligt hade jag en hjälm på huvudet som jag bara inte kunde ta av mig. Jag köpte en ny hjälm för ett år sedan och det är absolut inget fel på den. Och jag skulle aldrig ens komma på tanken att köpa en hjälm, det måste ju vara det tråkigaste i världen att lägga pengar på! Men den liksom ropade "Johanna" från att jag såg den, så vad skulle jag göra?
Allt annat jag shoppade var lite bra och nödvändiga saker. Men jag hade inte pengarna egentligen… =/
Och en hudkräm för 350 spänn?? Det skulle jag aldrig betala och jag är ändå tjej ;)

Jag brukar alltid skaffa mig saker som ropar mitt namn, eller någon annans namn som jag känner. Mamma brukar sucka över det, men häromdagen så köpte hon en tavla. För att den ropade hennes namn och ville att hon skulle adoptera den :-). Nu är den i hennes lägenhet och knyter ihop påsen på något sätt. Pricken över i, eller vad man nu ska säga. Nu förstår hon äntligen vad jag pratar om. /Vanessa
#11, åh ridsaker är farligt, vet känslan!!