Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: ot-utanför-ämnet
Läst 2217 ggr
[HeartQueen]
0

Lek - Pest eller kolera

hejsan!

här kommer en ny lek.

Man ger två alternativ, men det ska ju vara som att välja mellan pest eller kolera. så du svarar och skriver sedan en ny..

jag börjar med:

**att kissa på sig mitt på stan  eller  kissa på sig varje gång du skrattar

**[Ändrade liite på rubriken, för att man ska kunna använda sök fuktionen och lättare hitta inläggen. :)] //Wizy, Medarbetare på Skrivlust iFokus!

Buuc
0

Oj, den var svår! Hm… Kissa på mig mitt i stan, för om jag skulle kissa på mig varje gång jag skrattar så skulle jag vara väldigt blöt nu.. Jag skrattar nämligen 80 % av vad jag gör varje dag, typ! :'P

Att inte ha dator eller inte ha penna och papper?

precis
0

svårt. jag måste ha papper o penna. men utan dator skulle jag inte kunna sortera alla idéer, konstverk och hålla koll på andra konstnärer…
Jag måste välja datorn, och väljer bort papper o penna. För jag får väl välja en bärbar och med wacom-bord som tillbehör??? ;)

du får välja mellan: att bli permanent hjärntvättad till att blint tro på allt som står på alla löpsedlar utanför tidningskioskerna, eller att tvingas läsa igenom allt i alla trådar på alla sajter i hela ifokus… ?
svårt inuff for y'all?

_RS_
0

Jag skulle välja att tro på allt på löpsedlarna isåfall… mer tid över till annat då ;-)

Men ni får välja på att bli blinda eller bli döva.

Madde80
0

Döv. Det är nog ändå rätt så lätt för mig, eftersom jag måste ha min syn för de flesta av mina intressen, så jag ger upp sången för läsandet, skrivandet och framför allt målandet!

Vad hade ni hellre valt: Att bara läsa en enda skönlitterturbok för resten av ert liv och inget annat, eller bara få läsa skvallerblaskor?

SusanneStromstedt
0

Att bara läsa en enda bok för resten av livet blir lite väl enformigt tror jag. Så jag läser hellre läsa skvallerblaskor !

Vad hade ni valt:Att få en spypåse döpt efter sig eller eller att bli ledare för en odemokratiskt lag ?

Caspia
0

Spypåsen Caspia är väl inte så illa. Det väljer jag. Det finns ju redan toapappershållaren Katrin och sopsäckarna Maria, så jag skulle ju vara i gott sällskap. :)

Att avsluta varje mening med "…och för övrigt anser jag att Kartago bör förtöras" eller "…det har min mamma sagt"?

Envishet och drömmar

Buuc
0

Att avsluta varje mening med "det har min mamma sagt.." För mamma sa att jag borde välja det! x'D

Att aldrig ha träffat sin pappa eller ha en pappa som är lite väl för nära…?

abbis
0

Jag väljer Ha en pappa som är lite väl för nära.

Du får välja på Att ha en mamma som är elak eller En mamma som du sagt upp bekantskapen med.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[HeartQueen]
0

familjen är viktig så jag måste välja en mamma som är elak.

Att vara allergisk mot alla djur eller att alla djur avskyr dig

emsems
0

Det går ju som på jämnt ut egentligen. Allergisk vore nog bättre iaf.

Att inte kunna sluta hicka någonsin, eller att vara oförmögen att gäspa men alltid behöva

[HeartQueen]
0

att vara oförmögen att gäspa!

att leva ensam resten av livet eller att leva med fel partner och ha ett dåligt förhållande resten av livet.

mariatingsund
0

Att leva ensam är ju enda alternativet om man bara har dessa två. (Tur att man inte behöver välja det).

Att inte kunna skriva o läsa - eller  att inte kunna prata?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Psykbollen
0

Inte kunna prata. Pratar aldrig ändå så…

Att hela din familj hatar dig eller att hela din familj är död? (Oj,såpositivmanvardåxP)

Tosan
0

Oj, den svåraste, förstås! Förstår att ingen svarat på den! =)
Skulle nog välja att familjen var död. Rötter måste man ju ha och rötter som hatar en är lite väl magstarkt..

Att vara inlåst med pengar eller fattig fri?

emsems
0

vad ska jag ha pengarna till om jag är inlåst?? fattig och fri.

att aldrig få barn, eller att ha 15 barn?

[HeartQueen]
0

att alldrig få barn, skulle nog inte klara av så många :P haha

att inte ha några ben eller att inte ha några armar

Stormviskaren
0

inte ha ben. :S fast ja vill ha allt XD men man kan ju inte både äta kakan och spara den, så då får man köpa två kakor ^^

Äta rått, ruttet strutsägg eller gröna larver som man tar i en mixer.

precis
0

Larver, det finns ju sorter som är nyttiga och äts som godis i en del länder…

att vara överkänslig för UV-strålning ( ljusallergiker) så du aldrig kan vara utomhus på sommaren… Eller att vara allergisk mot el och plast så att du måste vara utomhus året om (eller i en gammal stuga utan moderniteter) ???

emsems
0

åh vad jag hatar sådana här lekar.. man väljer väl aldrig något som är illa… råkar man ut för något så tråkigt så an man nog inte gör amycket åt det.. Nä, jag hoppar av tråden!

Mariana-clarissa
0

Att vara Ljusallergiker…väljer jag (är det lite redan)

att vara för gammal (sitta på hemmet)för att gå på krogen och disco etc eller att sitta hemma med mamma och pappa jämt

[HeartQueen]
0

att sitta hemma med mamma och pappa, jag älskar min familj och den är viktig för mig.

att skratta oavbrutet hela livet eller att gråta oavbrutet hela livet

Stormviskaren
0

skratta oavbrutet (skrattar redan ca 80% av mitt liv X) )

att alltid ha huvudverk eller att alltid ha mag Knip ?

[HeartQueen]
0

huvudvärk, för det har jag redan så ofta :/

att dö i förtid eller att alldrig dö alls

Buuc
0

Att dö i förtid. Jag vill faktiskt inte leva tills jag är 90, och sitta i en blöja fullt av bajs och annat äckligt som någon stackars syster måste byta eftersom familjen skickat mig på ålderdomshem. x'D

Att leva i en skrikrosa värld eller att leva i en grå värld?

[HeartQueen]
0

att leva i en grå värld tror jag. tror man skulle bli galen av att ha en stark färg runt om sig hela tiden.

att alltid behöva skrika hej nu är jag här! högt till alla när du kliver på en buss eller behöva gå fram och hälsa och ta i hand med alla du möter på stan

mariatingsund
0

Turligt nog åker jag sällan buss, därför kan jag lugnt satsa på det alternativet, trots att jag avskyr att skrika. Men att ta i hand varenda person i hela stan måste vara väldigt jobbigt. Haha. Det kunde vara förstås trevligt i början, men att alltid?

Att alltid vara på resande fot eller att aldrig kunna resa

[HeartQueen]
0

att alldrig kunna resa. jag trivs så bra där jag bor =)

att få orgasm hela tiden oavbrutet eller att alldrig få det igen?

Mariana-clarissa
0

Få orgasm…

Att leva i en porrfilm eller leva utan porr

_RS_
0

Leva utan porr, helt klart… vilket segjobb det skulle vara att nuppa hela dagarna… skönt kanske, men u så enformigt.

Att minnas allt eller glömma allt eller glömma det viktigaste

Wiizy
0

Glömma allt.

Bli våldtagen av sin egen far, eller dödad av sin bror?

[HeartQueen]
0

dödad!

att vara fattig men lycklig eller frktansvärt rik men ganska olycklig

mariatingsund
0

Jag skrattar, är inte alla rika "ganska" olyckliga? Tacka vet jag, skulle jag nog leva som nu, fattig och lycklig.

At vara "spikad" framför teve 8 timmar om dagen eller aldrig kunna titta på teve.

[HeartQueen]
0

alldrig kunna titta på tv, det finns så mycket annat man kan göra =)

att växa upp utan en mamma eller att växa upp utan en pappa

Wiizy
0

Växa upp utan en pappa! (dels för att jag gör det).

Förlora sin mamma i tidig ålder, eller aldrig träffa sin pappa?

//Wizy

[HeartQueen]
0

att alldrig få träffa sin pappa tror jag.

Att ha 20 katter hemma eller 20 hundar

Wiizy
0

20 katter, man slipepr gå ut med 20 hundar. *s*

Se sina föräldrar och syskon (familj) dö, eller aldrig kunna prata eller röra sig?

Buuc
0

Att aldrig kunna prata. Om jag skulle se min familj dö skulle jag bli helt förstörd och säkert gråta mig till döds. Dock måste jag få röra på mig. :P

Att ha en överdriven, jobbig humor eller inte ha någon humor alls? (asså att man typ aldrig skrattar)

[HeartQueen]
0

att inte ha någon humor alls, då slipper man ju störa folk iaf :P

att alltid lukta svett eller att ha problem med magen o ha gaser hela tiden som luktar illa

SusanneStromstedt
0

Att alltid lukta svett ,tror jag

Att få en virus på datorn som gör att du aldrig kan ha dator mer eller en livsfarlig virus i kroppen

[HeartQueen]
0

datorn så klart!

Att vara instängd i sitt hem hela livet och inte kunna gå ut eller att inte ha något hem överhuvudtaget

Buuc
0

Att inte ha något hem överhuvudtaget. Jag skulle inte klara av att sitta instängd… Förresten så behöver jag bli lite mer av en äventyrare. :/

Att aldrig vara tillsammans med någon eller att ständigt byta partner via bråk?

Denna kommentar har tagits bort.
[HeartQueen]
0

Att ständigt byta i så fall, kärleken e viktig för mig o jag vill inte vara ensam.

att inte kunna prata eller att alldrig bli förstådd

Denna kommentar har tagits bort.
precis
0

att inte kunna prata. det finns några andra metoder så att jag kan göra mig förstådd på (teckenspråk, skriva, peka, rita)

Att vara på en perfekt & vacker öde ö med en person som minns allting och tröttnar vartefter på att höra dina berättelser och minnen. Eller att vara gift med en perfekt & vacker person som glömmer det mesta, så att dina berättelser alltid har en chans att vara nya & intressanta???  (för lätt va?)