OT - Favoritbok?
Vilken är din favoritbok? Skriv gärna med författaren också. ;)

`Inte som andra döttrar´ skriven av Deborah Spungen
den är skiiitbra! jag gillar liza marklund bland annat, men gillar nästan allt jag läser så =)

Har många favoriter, allt beroende på humör och lust. Älskar en författare som heter Desmond Bagley som skriver thriller/deckare. Som en av böckerna som börjar med en man som vaknar upp, kännder sig bakfull. Går och borstar tänderna och ska sedan raka sig och möter ett främmande ansikte. Sitt eget som ser helt annorlunda ut. Snacka om spännande.
Sedan älskar jag böckerna av James Herriot, veterinären. De ger mig många härliga skratt och är en bok man inte bör läsa på allmänna kommunikationer för det finns risk att folk börjar stirra.
Har flera rymdböcker som jag älskar som är rymdfreak. En som heter Månen - den långa resan. Andra som Christer Fuglesang skrivit, och så en enormt fin bok om rockbandet U2 som jag fick av min bror i julklapp. Det finns så många böcker jag värderar en massa så jag ska skona er från resten. För bara de skulle kunna bli en roman eller två. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Silver Häxan och Guld Knappen av Ewa Christina Johansson
Kom på en bok jag gillade som tusan, den heter I denna ljuva sommartid av Mari Jungstedt!
Harry Potter *blink*
Jag gillar också "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer.
Och sen gillar jag Jonas Gardells böcker, har läst nästan alla :)
Hanna

Harry Potter och Halvblodsprinsen av Joanne Kathleen Rowling

1# Jag vill så sjukt gärna läsa den! Jag älskar Sid Vicious och jag älskar Nancy Spungen också.
"En komikers uppväxt" av Jonas Gardell, fast uppföljaren, "Ett ufo gör entré" är nog bättre. Helt fantastisk författare den mannen.
#8, såg du dokumentären om sid vicious sista 24 timmar? tagande!

9# tyvärr inte. var den intressant?

Det var nog inte så lätt att vara Sid Vicious….
"Black Beauty" av Anna Sewell, konstigt nog :S Gillar inte hästböcker i vanliga fall, men den här tycker jag faktiskt är riktigt bra. :)
Annars är ju alla Dan Browns böcker bra läsning, Änglar och Demoner och DaVinci Koden framförallt. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
"American Gods" eller "Stardust" av Neil Gaiman
#10, helt sjuk… hans vänner och familj verkar helt dumma i huvudet. Speciellt hans mamma som enligt dokumentären i princip är ensam ansvarig för hans död. (förutom honom själv då så klart)

14# De kan alltid överdriva lite för att få en bättre story. Men jag vill så himla gärna se den!
Jag gillar Afrodite-böckerna av Ritta Jacobsson och så Systrar i Jeans av Ann Brashares. Jag älskar även Tjej 15-böckerna av Sue Limb och Där mitt hjärta finns av Billie Letts.
Asså jag läser riktigt mycket, JAg gillar många fler men dethär är de jag kan komma på nu.
Värd på Choklad iFokus

"Dödens kemi" av Simon Beckett,, det är den bästa bok jag någonsin har läst. Helt suverän. Den är lite otäck men en helt otrolig kriminalroman,,, man har inte en susning om mördaren eller hur det kommer att sluta..mycket överraskande.

"Gömda" och "Asyl"
Av tillfällig minnesförlust kommer jag inte ihåg författarens namn.. :/ Men sjukt bra böcker! Tycker så synd om dottern i "Gömda"..
Är det inte Liza Marklund?

Jag har en favoritbok som jag inte kommer ihåg författaren namn på men titeln var Högläsaren. En roman som rekommenderas varmt

Eftersom de flesta böcker jag läser är delar i serier så är det svårt att nämna en speciell bok. Blir jag tvingad att välja en bok så blir det Assasin's Apprentice, den första boken i första trilogin om The Farseers av Robin Hobb. Jag tycker om att läsa hur den blivande (motsträviga anti)hjälten växer upp :).
Måste bara ändra favoritbokval nu. För någon månad sedan läste jag boken I Lögnares Sällskap av David Ellis och verkligen älskade den! Lite komplicerat skriven och med ett avslut som gnager på en, men så oförutsägbar, spännande och ovanlig att den har blivit min favorit. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Den verkar intressant! Jag ska försöka få igång mitt läsande på allvar igen. Allt har fått stå efter dikterna och alla sjukdomar o ch dödsfall omkring mig. Jag känner att jag behöver en riktigt bra bok som får mig att sjunka ner i "drömlandet"…

Om du menar favoritbok som man läser om flera gånger, så är det "The complete book of scriptwriting" av J. Michael Straczynski.
Om du menar den bästa bok som jag läst så, så är det svårt att välja, men "Grottbjörnens folk" och "Hästarnas dal" av Jean M Auel är ett par fovoriter.