Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: ot-utanför-ämnet
Läst 1216 ggr
Wiizy
0

OT - Vad har du gjort idag?

Vad har du gjort idag?

(Du kan uppdatera för var dag som går).

//Wizy

Wiizy
0

Idag gick jag ut med Sally (marsvin) sådär 1-2 timmar och lät henne springa lös på lite stoora gräsmattor, hon rymde dock in i taggbuskar och jag kröp efter och fick offra mig för att hon inte skulle få taggarna på sig. Suck!

Sedan tog jag ut dom andra grisarna (Maggie, Våfflan & Asta) och lät dom springa några timmar i hagen på gården. :)  busungarna <3.  Sedan tillslut så gick jag ner till mormor (ca. 3 km) med Asta. :P
Sedan fikade vi på gården hoss mormor, och Asta sprang på gräsmattan och lekte. ;)
Sedan gick jag hem, och ut igen, fast denna gången utan grisar… och letade efter stenar. *s* hittade en fin, men den var i fel storlek… och sedan var den andra för tung, och ja.. tillslut hittade jag en rätt liten, men förbaskat tung som jag bärde hem, måste vart ca. 2 kilo man bärde sådär 5 km. *s*

//Wizy

Psykbollen
0

Jag har varit på skansen hela dagen och fotograferat djur. :) Fast batteriet dog inne på akvariumet och jag som ville fota ormarna… Aja, det får bli nästa gång. :P

Sedan har jag väl inte gjort så mycket mer… Förutom det gamla vanliga då, suttit vid datorn och myst med råttorna. ^^

bjarvamor
0

Har suttit på en underbar strand i Skånes fagra land och spånat lite på romantävlingen! Hade lite gammalt stoff som jag tänkte eventuellt kunde omarbetas. Men jag förstår inte att de kallar det för roman, det blir ju bara en novell med 3000 ord och åtta till högst tio sidor. Det blir i princip 10 A-fyra!

Det är svårt att skriva något vettigt på så få sidor. Det är väl därför jag inte har gillat att läsa noveller i veckotidningar de senaste åren. De har blivit kortare och kortare och tråkigare och tråkigare. Man känner att det är nerkortat och att de saknar bakgrund, mål och riktig personbeskrivning av huvudpersonerna. 

Sen har jag suttit på balkongen och tittat på mina fula svarta zinkkrukor som jag köpte förra sommaren, och bestämde mig för att göra de lite vackrare med lite färg och fantasi. Så det blev en fåfågel på en, och sen får vi se vad det blir på de andra!Cool

vanessa
0

Spännande. Tror jag får släppa tävlingen. Hinner inte med något just nu känns det som. Förstår inte heller varför de kallar det roman, för den längden är allt annat än roman. Suck, de tyckte väl att det lät värdigare. Det är viktigt att den som skriver vet bakgrund och historik var de är på väg och så vidare. Annars blir det fullkomligt oförståerligt och man blir unte engagerad. Men du verkar ha haft en underbar dag :-). /Vaness

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[HeartQueen]
0

Idag så har jag bevittnat den första lammingen för i år. det blev lite sent och vi har väntat länge. så ikväll kom äntligen dom två första småttingarna :D såå himla söta! två små svarta blev det. vet inte om det är flickor eller pojkar ännu men det ska jag ta reda på om några dagar då man inte ska störa dem för mycket. Det är lika underbat att se detta varje gång! att se dom födas och hur mamman slickar dem rena och sedan höra deras första lilla bää, och efter bara några minuter så ställer dom sig upp på vinglande taniga ben för att hitta sin mammas spene och dia. det väcker nästan ens egna moderskänslor, hihi. Det var skönt att se att mamman tog väl hand om dem, så inget flask lamm ännu.. och jag hoppas att det inte blir något sådant i år då man inte får någon sömn alls! och är rädd hela tiden att dom ska dö då dom är så svaga.

jag ska försöka att ta bilder sedan och lägga upp, om det är någon som vill se dom små liven.

hoppas att ni alla har haft en bra dag :) kramar! /ullis

vanessa
0

Nu blev jag avundsjuk. Lamm som är så söta och bedårande. Du kan väl hälsa dem från mig? /Vanessa

SusanneStromstedt
0

Åh,det enda jag bevittnat förlossningar till är: kalvning, valpar, kattungar, hamstrar och fågelungar.

Det där med kalvningen blev lite xtra faktiskt. Det var alls inte meningen, men eftersom jag hade smalast armar och var minst skulle jag trä ett rep över kalvens framben och lägga dess huvud tillrätta, så bonden kunde dra ut den. Kalven hade fastnat i kon..

Nu ska jag sitta på min mysiga altan och fika lite frukost. Solen lyser och vi har varmt redan, nästan 21 + grader. Ska försök att rensa de sista rabatterna också innan kvällningen

Romana_12
0

Ja ska sitta ute på terassen och äta frukost. Sen ska ja ut med alla 5 kaniner och mata och vattna (xD) , och sen så ska ja ha vattenkrig med brorsan (kanske) . (:

SusanneStromstedt
0

Du får göra som jag gjorde på min bror: lägga hårspray i frysen en liten stund och sen lyfta på kalsongkanten och spraya iskallt när han sover!

Gissa om du blir jagad sen *flin*

mondeo
0

Jag som bor i lägenhet får varken se lamningar eller kalvningar däremot har jag suttit på min rätt stora balkong och druckit kaffe med smarrit winerbröd, bullar och kakor. Är nämligen ett riktigt kakmonster.
Är uppväxt med att min mor alltid sa: att på fina kalas ska det alltid finnas sju sorters kakor.

Sedan var det premiär på att ta fram cykeln ur källaren. Den fick sig en riktig omgång med oljad kedja m.m.

Premiärcykelturen i det varma (22 grader) vädret gick till ett hus en bra bit bort.

Huset är till salu och jag stod där och drömde men jag tror inte jag har råd att köpa något hus.

Man kanske skulle köpa sig en lott? Fast man vinner väl aldrig när man behöver pengar.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

SusanneStromstedt
0

En tialott kan du ju köpa. Det kan bli till grundplåten iallafall =)

[HeartQueen]
0

Ja visst är det fantastiskt att se. klart jag ska hälsa till dem Vanessa! =) det blev en liten pojke och en liten flicka, och idag är dom starka och mår bra och diar för fullt. nu väntar jag bara på att nästa tacka ska lamma.

Idag har jag inte gjort något speciellt alls, bara legat ute i solen o glassat :P men det var skönt.

Haha detta var roligt. medans jag höll på att skriva detta inlägg så kom pappa o sprang o sa att nu kommer nästa.. så jag sprang ut dit. och nästa tacka hade fött tre små trillingar. två vita och en svart med vit bläs. så himla söta! dom stog redan upp och diade alla tre :) gud vad jag älskar djur, det är alltid så spännande, man vet alldrig vad som händer.

hoppas ni alla har haft en underbar helg! kramar /ullis

SusanneStromstedt
0

Ja,det har varit härligt väder hela dagen, och alla min arabatter är nu rensade =))

bjarvamor
0

Gud, vad underbart med små lamm! Vi tog hand om ett lamm en gång som tackan stötte bort. Det blev så tamt som en hund. Brukade föja med oss till affären och väntade bräkandes utanför dörren. De var tider de! När man var barn och sommaren var hur lång som helst!Kyss

[HeartQueen]
0

#14 Ja visst är det! :D ja vi har oxå haft några flasklamm. den första hette lillan och vi hade henne inne i huset den första tiden för hon var så himla liten o svag. hon låg o sov i hundens korg och vi matade henne med flaska. det var så himla mysigt. hon finns kvar här än idag och är fortfarande tam som en hund :).

Denna kommentar har tagits bort.
Psykbollen
0

Har varit i stallet hela dagen och skött om min fina Coctail. Och när jag kom tillbaka, ja då hade mamma besök. Av någon kille x) Blev inte direkt förvånad då hon springer ju på dejter hela tiden så det var väl bara en tidsfråga tills det skulle dyka upp någon hemma :P

Annars har jag suttit vid datorn och pratat lite i telefon med min kompis i Göteborg och… ja, det var väl allt. :)

[HeartQueen]
0

haha sorry Vizy :P

SusanneStromstedt
0

Vad gör ni som inte går i skolan i värmen idag? Jag tvättar vittvätt så jag nästan storknar. Tur att jag är ensam om tvättmaskinen =))

Oomb
0

Mina dygn är helt väck. Jag vaknar när solen gått ner och somnar när den går upp. Idag försöker jag vända tillbaka det lite. Vaknade 11.. Detta blir spännande.

emsems
0

jobbar jobbar jobbar… sitter och fakturerar och samtidigt slipar på en affärsplan som karln har. Jättekul!
Snart ska jag åka och rida

Denna kommentar har tagits bort.
Jenahbella
0

Idag har jag jobbat,
hjälpt min sambo som krockat med sin moppe :( 
varit ute i parken och gått me min iller :)
och nu sitter jag här å försöker få ur mig allt jag känner i lite ljuv musik :P

bjarvamor
0

Sagolikt väder, 30+ och jag har tillbringat en stor del av dagen på balkongen. Planterat lite blommer och målat ett par hängamplar. Även jag har grunnat på en affärsidé och sorterat lite i mina gamla alster. Tänkt lite mer på novelltävlingen. Svårt att bestämma mig för ett tema.

emsems
0

Idag: Jag sitter och svettas på mitt kontor. Det är här inne 28 grader varmt. Utomhus är det 24 grader och klockan är 9. Detta får mig att fundera över dessa saker:
- Kommer sommaren att fortsätta vara så varm eller missar jag hela i denna stund?
- Varför är jag placerad i husets varmaste rum?
- Ska jag spinna ikväll, eller övertala spinningtjejerna att ta en öl i solen istället?

SusanneStromstedt
0

Ta en öl istället Emma! Mycket trevligare och det svalkar dessutom =))

Vi har lite blåsigt idag, men fortfarande varmt, 21 grader i skuggan. det är utmärkt torkväder för den som vill hänga sin tvätt ute. Ja, jag tvättar fortfarande. Lille Franz kräktes och bajsade en hel del under veckan som var och Douglas torkade snor på handukarna i badrummen. Antar att det var lättare än att be om hjälp med snytningen =)

Starungen vi hittade för en vecka sen, växer och frodas. Den äter ca 12- 15 daggmaskar i taget, en gång/timme. Nu är det så torrt ute att maskarna gömt sig och jag matar med strimmlad aborre och kattmat istället. Det funkar det också tydligen. Han/hon glufsar i sig med god aptit! Den börjar se ut som en vuxen fågel nu. Ska bli spännande att släppa den fri sen…

emsems
0

Visst lät det som en god idé? tvekar på att de andra känner så dock.. måste kolla! =)

spännande att den växer. börjar det vara dags att släppa snart?

SusanneStromstedt
0

Hoppas det. Lite svårt att hitta info om när ungarna är flygfärdiga

SusanneStromstedt
0

Nu har jag shoppat barnkläder på nätet(HM)

Best. datum

Art.nr.

Stl

Vara

Färg

Antal

Rabatt

Á pris

Levereras v.24 mitten av juni:

08-06-03

77-4992

104

Byxa

Svart

1

-

59,50

08-06-03

77-5510

104

T-shirt

Svart

1

-

29,50

08-06-03

78-2086

104

T-shirts,

Grön

1

-

59,50

08-06-03

79-6714

104

Tröja, huv

Grön

1

-

59,50

08-06-03

80-3817

98/104

Shorts

Gråmel

1

-

49,-

08-06-03

80-4880

98/104

Byxa, swea

Grön

1

-

79,50

Varuvärde efter ev. rabatt:

336,50

Fraktavgift:

39,90

Postförskottsavgift:

0,00

Att betala:

376,40

Visst var det billigt? det är kul att handla kläder till Douglas. Han blir verkligen glad när tröjan har ett monstertryck. En grabb som är medveten om vilka färger som är tjejiga redan. Hans pappa har lärt honom *flinar*

Creation
0

Idag har jag varit och shoppat skolavslutningsklänning! Är riktigt nöjd med valet, även om det bara tog mig tjugo minuter i butiken att välja ut den! (butiken höll på att stänga)

Nu ska jag nog släppa ut grisarna(marsvinen) på golvet en stund och sen skriva lite. :)

#29 Oj, så billigt! :o

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Wiizy
0

Idag har jag bara sovit typ. smärtan stoppar det mesta.

//Wizy

Jenahbella
0

idag har jag gått en mysig promenad med min sambo och iller :)

emsems
0

Idag jobbar jag… som vanligt.. Vad mycket tid ni andra har jämt?

Jenahbella
0

#33 inte jag ^^ känns som jag jobbar jämt, å aldrig får nåt gjort :/

Creation
0

Nu har jag bara varit hemma i någon timme eller två. ;) Det enda jag fått gjort är att mata marsvinen och se på tv, samt komma hit :P Ska nog blogga lite nu!
**
#33** Jag orkar inte berätta att jag går i skolan 6-7 timmar varje vardag ;) Känns inte tillräckligt intressant att veta.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

SusanneStromstedt
0

Vi är i fullt krig här hemma!

Rebecca vill behålla de tre kattungar som kom till världen den 29 maj, men eftersom vi redan har 4 st att försörja har vi inte råd. Att Missie blev dräktig igen missade vi totalt. Vi hade uppehåll med kattpillerna för att se ifall de var dessa som gjorde henne så vrång.  Hon hann alltså bli med ungar igen och ingen verkar vilja ha dessa små. Det återstår bara att avliva isåfall..Känner ni nån som vill ha en,två eller tre små sötnosar? Grårandiga är de allihop, den ena mörkare randig än den andra.En av dem har en krokig svans, den föddes så. Alla ungarna har vittecknade ansikten, väldigt markerade.

emsems
0

#36 men Förvånad Jag har en katt och vill inte ha fler.. synd om ni måste ta boort dem

SusanneStromstedt
0

Vi vill inte heller och borde kunna ha dem kvar egentligen eftersom vi bor på en gård. Men pengarna räcker inte till…Ledsen

Jenahbella
0

nu har jag precis varit på en långprommenad med en kompis längs strömmen :) va skönt de e att gå vid vattnet känna värmen från den soliga dag som varit och bara prata om allt och ingenting :)

vanessa
0

Vilken dag, egentligen vilken vecka. Men nu tar jag dagen. Åkte till husläkaren för att ta ett prov. Så visade det sig att jag inte fick ge det, då jag skulle ha varit fastande…

Sedan till jobbet. Värmen sliter på mig en massa. Lutade mig tillbaka på bussen. Så åkte den, och efter en stund tvingades bussen tvärtnita. Då for en man i golvet. Klong hördes det.  Jag kastade mig bak i bussen, sitter alltid längst fram. Han låg på golvet, tog sig upp och då såg jag blodet. Han hade slagit upp en massa sår på armen, och blodet det bara rann. Slutade inte, och var väldigt rinnigt. Koagulerade inte en sekund. Busschauffören kom fram några sekunder efter mig till honom. I min väska hade jag av "läkarhandskar" så jag kastade mig över den och tog på mig handskarna medan chauffören hämtade papper. Då han är alkoholist eller annan missbrukare, så blev han arg över att vi tog hand om honom, så när allt var inlindat så vile han inte veta av oss. Med hög röst.

När jag kom fram till jobbet så mådde jag dåligt. Är van att ta tag i saker som dessa bland annat, men var så oförberedd. (Jobbar bland annat med säkerhet.)  Och så denna värme. Nu ska jag sova en stund innan jag gör färdig en liten bilderbok till min bonusson som han ska få i studentpresent. /Vanessa

skogstrolletbarbro
0

Min dag börjde med en kopp te som jag avnjöt i solskenet på altanen. Det är så härligt när man inte behöver sätta på sig en massa kläder för att inte frysa. Det behöver man inte när termometern visar på 20 grader plus klockan tio på förmiddagen.

Sedan satt jag bredvid datorn, och ringde en hel del om min bok som kommer ut nu innan midsommar. En person från Radio P4 ringde och frågade om jag kunde tänka mig att vara med på en intervju, någon gång under utgivningsveckan. Oj, jag sa: naturligtvis, fast jag darrade i knävecken.

För att lugna ner mig rustade jag mig med hacka och spade. Samlade ihop en massa ogräsrötter som hade vuxit in i det som ska bli vårt grönsaksland när det kommer någon grönsak/potatis dit. När maken kom hem skrattade han åt mitt utseende för det hade blivit randigt. Av svett och jord.

Efter vi ätit middag lade vi ut nät och de ska vittjas åt morgonen.

mondeo
0

Härligt att läsa om hur ni har det, så olika liv vi lever och så mycket det händer på en dag.

Idag är jag ledig, imorgon är det helg, på lördag ska jag jobba till kl. 13 och sén…….en veckas semester. Inga vilda planer utan bara ta det lungt.
Ska försöka att få ordning på min sommarbil en Golf Cabriolet. Susa fram med vinden i håret - om jag hade haft något.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

SusanneStromstedt
0

Gratulerar till framgången! Vad kul och spännande! Intervjun kommer att gå som en dans. Hoppas att du får sälja massor

/Kram

Det finns peruker *skratt* På Mannes finns det pippiperuker och annat. Kanske du skulle ha en pippiperuk? /Kram

mondeo
0

Jag ilar till Mannes, en med flätor…Wow.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

SusanneStromstedt
0

*skrattar*

bjarvamor
0

Har just kommit hem. Har varit valpvakt för min dotters hundvalpar som är 12 dagar och just öppnat ögonen. Hur gulliga tror ni att de är?

Öppnat ett litet paket som kom på posten idag. Det är ett silverkors med rosa stenar som jag köpt till min andra dotter. Hon tar sin kandidatexamen och ska flytta till Grekland nästa onsdag! BUU, va tråkigt, men roligt för henne och hennes pojkvän där sedan sex år tillbaka.

Nu ska jag bara slappa på balkongen en stund och sedan åka ned till affären och handla lite mat till mig och katten.Glad

SusanneStromstedt
0

Än så länge har jag inte gjort något, men nu ska jag klippa gräs i några timmar. Ikväll ska jag och sambon ha en romantisk picnic ute på sjön.Kanske det blir napp på både det ena och det andra. Vi är ju barnfria så….Oskyldig Kyss Generad

emsems
0

Hahha låter inte alls dumt =)

Jenahbella
0

idag har jag varit på jobbet, de va inte roligt alls :O blev ett par öl för mkt igår :/
som tur va så ändrades min heldag på jobbet till en halv å jag va hemma i sängen igen vid 11 :P
nu ska jag snart ner till stan och gå på marknaden :D
håll tummarna för att jag hittar likadana skor som jag köpte där förra året ;)

Wiizy
0

vart hos syrran.

//Wizy

SusanneStromstedt
0

Tjo ho!! jag blidde ingen fiskar fi….hm så får man inte säga!

Jag fick två rätt stora aborrar och en gädda på dryga 2,5 kg!L-E blev lite putt för han fick en pytteliten bara, och det är han som är fiskarproffset =))

mondeo
0

"För när storfiskar´n talar om hur stora fiskar hon får ja, då skarvar hon som hon vill, då räcker armarna inte till……."

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

skogstrolletbarbro
0

När vi lade ut nät fick vi tre jättestora abborrar, 40 cm (med skalle) och några lite mindre. Jag mätte de storas längd så det är inga storfiskarvalser. Jag hade vittnen!

Idag har vi ätit kokt abborre, löksås och mandelpotatis. Gissa om det var gott. Jag åt upp en av de stora och blev nästan för mätt, en stund.

SusanneStromstedt
0

Du kanske skulle hänga på? Skrattande 

Jag blev verkligen rädd igår när vi "trollade" på vägen hem. Alldeles intill båten kom en jättefisk upp, vände i luften och dök igen. Först trodde jag det var en jättegädda ,men sambon sa att det nog var en baddare till öring. Den var säkert en meter lång och plasket som blev när den dök ner igen…HUGA!! Jag gjorde nästan knäck i brallan!

mondeo
0

Oj, Oj, dessa storfiskare!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

emsems
0

Idag tog jag sovmorgon följt av att jag var och tränade hästen på hoppning.. första ggn vi galopperade mot ett hinder. Duktig var hon iaf. Nu är jag snabbt hem förbi och dushar, och ska nu genast skynda mig till Skellefteå för att hälsa på en vän på middag, följt av att åka till Piteå och hämta hem karln! Därför är jag lite inaktiv idag och imorgon! Ville bara kika in och berätta varför jag är lite frånvarande i helgen =)

Mvh Emma

bjarvamor
0

Kom hem igen för en stund sedan. Var tvungen sticka iväg till min dotter lite hastigt och lustigt igår igen. Hennes stalltjej dök inte upp så jag fick rycka in och hjälpa till. Hon hade tydligen varit ute och fetstat lite och försovit sig. Sedan skämdes hon så att hon inte vågade ringa! Men hon kom idag i alla fall.

Så efter uteritten packade vi in alla ungar i två bilar och åkte till en sjö och badade! Dock inte jag! Jag badar inte ute i en sjö under 25 grader, haha! Så därför blir det sällan något bad för mig i Sverige, i alla fall!Flört

SusanneStromstedt
0

Vi har 28 grader i vår sjö….T.om jag vågade doppa mig idag =))

vanessa
0

Idag åkte vi bland annat till Norrtälje och var på Bike weekend. Älskar bågar av glidartypen. Så det var väldigt kul att se. En stund. Alldeles för varmt. /Vanessa

Sehvrin
0

Idag har jag tränat kendo på förmiddagen. Vi var bara tre och jag fick hålla passet då jag var högst graderad av de närvarande, det känns väldigt konstigt att hålla i ett pass när man inte är van.

Utöver det har jag småstädat lite, frostat av frysen och packat lite då jag ska åka hemhem imorgon.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

vanessa
0

Frostat av frysen. I denna värme? Det var ambitiöst :-). /Vanessa

Sehvrin
0

#61 Spelar ingen större roll hur varmt det är ute, jag har ändå ingen balkong eller annan möjlighet att ha frysvarorna ute på vintern för att frosta av så de åkte in i kylskåpet allihopa (med kylskåpet på högsta effekt) Men jag känner mig duktig: det är första gången på två år som jag frostar av den ordentligt =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

SusanneStromstedt
0

Jag inser hur lyckligt lottad jag är som har självavfrostande…

bjarvamor
0

Har sytt nya överdrag till mina korgstolsmöbler som jag har på balkongen. Hittade ett roligt djungeltyg på Tradera för några tior. Så nu ser min balkong ut som en djungel! Aoooooooiii, me jane!

Psykbollen
0

Har varit i stallet och dött av värmeslag… Har suttit vid datorn också, som jag alltid gör, och packat väskan lite inför resan till Göteborg i morgon ^^' :P

emsems
0

Har hämtat killen så han flyttat in hos mig nu =) Tanke: varför måste folk snooza fyra gånger när man sover bredvid? Ledsen

Jenahbella
0

#66 haha jag snoozar en timma minst innan jag går upp ^^
tur att du inte sover bredvid mig! :P

SusanneStromstedt
0

Men Emma! Du har blivit med sambo! Gratulerar!

emsems
0

#67, ja det är en himla tur det!
#68, ja! Super! =)

bjarvamor
0

Har inte hunnit gjort så mycket idag, förutom pratat i telefon med min särbo i fem timmar!FundersamFlört

Jenahbella
0

jag har jobbat idag :) å promenarat massa :D

vanessa
0

Då får jag gratulera till din nya status i livet - sambo. Måste kännas härligt. Du lär märka fler sådana saker som snooz som är nytt för dig. Själv så gör jag det också en bra stund. /Vanessa

emsems
0

#72, jag snoozar också, men då är det ju bara mig det stör.. Men i morse så märkte jag inte ens att han steg upp eller något. När jag varknade var jag helt chockad att han har vaknat och stugit upp.. Undra hur han lyckades med det, vi sover ju trots allt i en 120s säng?

Idag ska jag jobba, rida unghästen och sedan åka med Per till hans familj och se fotboll (suck!).

SusanneStromstedt
0

Är hans familj fotbollsdårar?

mondeo
0

Det är klart Susanne att man måste vara fotbollsdåre i tider som dessa!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

emsems
0

#74, jepp! Och efter matchen igår blev jag nästan det också.. *skäms*

Idag ska jag jobba, göra klart en text, korra nästa nummer av tidningen, äta lunch med tjejerna. Köpa vitaminer till katten så hennes klor kanske blir bättre. Efter jobbet ska vi kolla på två lägenheter. Båda är vrålskabbiga och billiga med med bra planlösning och ljus samt placering. Planen är att vi ska köpa den lite billigare riva ut allt och göra om golv, tak, väggar, kök och badrum från början… Liiite trångt hemma just nu, man får gå stigar mellan alla flyttkartonger!