Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivlust
Läst 957 ggr
emsems
0

Artiklar?

Vad skulle ni vilja läsa om bland artiklarna? Har ni några önskemål?Skrattande

vanessa
0

Fundera en stund på vad ni vill veta mer om, och lära er kanske. Allt som handlar om skrivande på ett eller annat sätt. Hoppas på svar. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

mondeo
0

Vet inte hur länge Skrivlust har funnits men det är klart att går man igen alla gamla trådar då finns det väl artiklar om det mesta men hur många gör det?

Det kommer ju till nya medlemmar och då får man kanske börja om igen.

Ett annat alternativ är ju att göra som det görs på andra sajter på iFokus, man plockar fram de gamla artiklarna och fortsätter diskussionerna.

Kan vi inte ha lite Brainstorming?

Vad kan man skriva artiklar om?

• Svenska språket
  • Svenska författare
  • Utlänska författare
  • Skrivteknik (För böcker)
  • Skrivteknik (Artiklar)
  • Skrivteknik (Journalister)
  • Skrivteknik (För hemsidor)
  • Skrivteknik (Poesi)
  • Skrivteknik (Filmmanus)
  • Skrivteknik (Teaterpjäser)

Ös på med mera förslag!

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

vanessa
0

Underbara förslag. Börjar plita på det hela direkt… Okej, men någon av dem kan jag bita tag i. /Vanessa

Wiizy
0

Haha svenska författare. Får man skriva om astrid lingren & dom? XD  haha, skojade bara.

Kanske artiklar om utländska författare?

//Wizy

SusanneStromstedt
0

Svenska författare skulle jag vilja läsa om =)

precis
0

Min första tanke är att jag skulle vilja ha nån sorts jämförelser mellan olika vinnare av Nobelpriset i litteratur och andra prestigefulla utnämningar, som t.ex. det brittiska Booker.
(kanske lite mer för sidan litteratur.ifokus, fast de verkar inte läsa eller chatta om så värst intressanta eller läsvärda böcker/författare)

emsems
0

#6, låter jätteintressant! Är det inte något som du själv kanske kan något om och villknäpa ihop?Flört

emsems
0

#4, ja varför inte både svenska och utländks författarre/poeter/skribenter? Har ni någon ni vill skriva om?

precis
0

#7 jag ska snacka med en kompis, som jobbar på ett skolbibliotek och i bokhandel, som verkligen har koll på Booker och några till priser. Tror inte jag har så värst mycket tid till att prioritera till att helt på egen hand kludda ner en artikel. Inte som det ser ut idag i.a.f.

Oomb
0

Dialoger. :)

vanessa
0

En artikel om hur man för dialoger? /Vanessa

Oomb
0

Personligen hade jag velat läsa om hur man skriver dem rent. "blabla" -blabla.. mässigt osv. Vad som passar var osv.

vanessa
0

Okej, nu förstår jag. Jag får försöka fixa något om det. En av sakerna jag gillar att arbeta med, och det är verkligen ett konsstycke. Manus är så spännande och man blir aldrig, aldrig färdigutbildad på det.  /Vanessa

vanessa
0

Nu har jag skrivit en artikel om Dialog. Hoppas du hittar något användbart där. /Vanessa

emsems
0

Super med så många och bra förslag! Vi Medarbetare får kika på denna lite då och då för att få inspiration. Ni läsare får även givetvis förtsätta tipsa om ni kommer på något vi är intresserade av, eller givetvis skriva ihop något själv så vi kan se om den kan få bli en artikel!